سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان//گردشگران خارجی:

ایران كشوری شگفت انگیز با مردمانی قابل احترام است

جمعی از گردشگران خارجی معتقدند: ایران كشوری شگفت انگیز با مردمانی قابل احترام است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ در كتب تاریخی خوانده و شنیدایم كه بسیاری از گردشگران خارجی كه برای اولین بار به ایران سفر می كنند با خاطرات خوش و بیاد ماندنی ایران را ترك می كنند.

یك گردشگر مجارستانی گفت: مردم ایران بسیار مهربان ، خونگرم و دوست داشتنی هستند.

'عكاش نمت'، كه برای بازدید از شهر زیزمینی 'اویی' نوش آباد به منطقه كاشان سفر كرده است، روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: هر آنچه كه در بازدید از گوشه گوشه ایران اسلامی مشاهده كردم، با تبلیغات رسانه های غربی متفاوت بود.

وی واقعی ترین خبری كه توسط رسانه های غربی از ایران را شنیده بود نیز با لبخندی بر لب بیان كرد و گفت: ترافیك و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تهران، واقعی ترین خبری بود كه در مورد ایران، شنیده بودم.

نمت، تاكیدكرد: رسانه های غربی ایران و مردمش را خطرناك معرفی می كنند، در حالی كه من در تمام مدت حضورم در ایران اسلامی، امنیت و آرامش واقعی را از نزدیك حس كردم.

این گردشگر مجاری، شهر زیر زمینی نوش آباد را نیز اثری بسیار منحصر به فرد توصیف كرد وگفت: شبیه این شهر تاریخی در كشور مجارستان نیز وجود دارد كه به عنوان موزه از آن استفاده می شود.

نمت تصریح كرد: اویی نشانه واضحی از فرهنگ و تمدن غنی و پربار ایران اسلامی است.

یك گردشگر اسپانیایی نیز گفت: ایرانیان، مردمی متمدن و با فرهنگ هستند و دیدن ایران یكی از افتخارات من است.

'ریكاردو هرناندز' افزود: من در مورد ایران و آثار تمدن آن مطالعات زیادی داشته ام و شایسته است كه اگر ایرانیان به گذشته پر افتخار خود می بالند.

وی، با اشاره به اخبار رسانه های غربی در مورد ایران اظهارداشت: بعد از دیدن شرایط سیاسی و اجتماعی موجود ایران، علاقه زیادی به این كشور و مردمانش پیدا كردم.

وی، با اشاره به عظمت برخی از آثار تاریخی ایران، خاطر نشان كرد: مسوولان ایرانی بایستی قدر تاریخ كهن و غنی خود را بدانند و تمام تلاش خود را برای حفظ آن انجام دهند.

این گردشگر اسپانیایی یادآور شد: شهر زیرزمینی نوش آباد، شبیه منطقه 'كاتاكمبس' در كشور اوكراین است كه مردم برای عبادت و مخفی شدن از آن استفاده می كرده اند.

هرناندز، نوع معماری به كار گرفته شده در شهر اویی را بسیار شگفت انگیز دانست و افرود: برای من به عنوان یك محقق، جالب است كه بدانم این مجموعه تاریخی با چه علم و دانشی ایجاد شده است.

مجموعه باستانی شهرزیرزمینی نوش آباد، از جمله مناطقی است كه در سالهای اخیر به عنوان مقصد گردشگران خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

هرچند كه نمونه هایی برای این اثر تاریخی در كشورهای تركیه، كاناد، اوكراین و فرانسه وجود دارد، اما وسعت شهرزیرزمینی نوش آباد، به عنوان بزرگترین معماری دستكند جهان، مورد توجه گردشگران واقع شده است.

شهر نوش آباد با 12 هزار نفر جمعیت در سه كیلومتری آران و بیدگل واقع شده است./س

 

Social@irna.ir  
  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.