سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساكنان شهرها استرس و اختلالات رفتاري بيشتري دارند

نتايج يك تحقيق جديد نشان مي‌دهد افرادي كه در حومه شهرها زندگي مي‌كنند كمتر از استرس و ناراحتي رنج مي برند چرا كه مغز آنها به گونه ديگري شكل مي‌گيرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مطالعات قبلي نشان داده بود كه متولدين و بزرگ شدگان شهرها با احتمال بيشتري از رنج بردن از استرس و ناراحتي و اختلالات رفتاري روبرو هستند تا همتايان خود كه در خارج از شهر زندگي مي‌كنند.

علل بيولوژيك اين روند مشخص نيست اما تحقيقات جديد كه در مجله نيچر منتشر شده نشان مي دهد بخشهاي مختلف مغز وابسته به اينكه كجا زندگي مي كنيد رشد متفاوتي دارند.

دكتر ينس پروسنر از انستيتو بهداشت رواني دانشگاه داگلاس گفت: مطالعات قبلي نشان داده بود احتمال اختلالات عصبي در افراد شهري 21 درصد بيشتر است و اين ميزان در اختلالات مربوط به رفتار به 39 درصد افزايش مي يابد.

به نوشته ديلي تلگراف همچنين احتمال ابتلا به شيزوفرني در اشخاص زاده شده در شهرها تقريبا دو برابر متولدين خارج از شهرهاست.

اين مطالعات توسط پروسنر و همكارانش با اسكن مغز عده اي داوطلب سالم از مناطق شهري و حومه اي و روستايي انجام شد و نشان داد مناطق مختلف مغز نسبت به شهر محل زندگي و در طول مدت زندگي حساس هستند و واكنش نشان مي دهند./ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.