سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست میراث فرهنگی بشرویه:

مرمت "خانه روضه رضوان" بشرویه پایان یافت

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه گفت: مرمت خانه روضه رضوان (جاودانی) در این شهر تاریخی به پایان رسید.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، هاشم اتفاقی با بیان اینکه مرمت خانه روضه رضوان بشرویه پایان یافت، اظهار داشت: مرمت این بنا با اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال از محل اعتبارات بافت تاریخی در سال های 89 و 90 انجام شد.

وی افزود: از جمله اقدامات مرمتی انجام شده می‌توان به بام سازی، جداره‌سازی، استحکام بخشی پایه‌ها، کف‌سازی و اجرای اندود و مرمت تزئینات بنا اشاره کرد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه تصریح کرد: خانه روضه رضوان از جمله منازل تاریخی موجود در بافت تاریخی بشرویه بوده که در دوره صفویه با پلان معماری چهار صفه ساخته شده است.

اتفاقی بیان کرد: این‌گونه معماری از جمله ساخت و سازهای شاخص در بشرویه بوده که یک حیاط مرکزی کوچک در وسط و چهار ایوان یا صفه در چهار سوی حیاط و اتاق‌هایی در جوانب بنا احداث شده و ایوان‌ها بسته به موقعیت قرار گیری در فصول مختلف سال مورد بهره‌برداری بوده است.

وی تصریح کرد: این بنا از گذشته به صورت موقوفه اداره می‌شد و در دهه اول محرم و ایام سوگواری، مراسم خاص روضه‌خوانی و مدیحه سرایی در آن توسط بانیان خیر انجام می‌شده است.

اتفاقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مرمت این بنا باعث رونق بیش از بیش این موقوفه ارزشمند شده و امسال مراسم عزاداری باشکوه در این بنا برگزار شد./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.