سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعاي جالب و شگفت آور در واليبال بانوان

نايب رئيس فدراسيون واليبال در امور بانوان: ليگ امسال ليگ بدي نبود!/ بيكار نشسته ام

كمتر از يك هفته به پايان مسابقات ليگ برتر واليبال بانوان زمان باقي مانده است و مسئولان در آستانه بستن پرونده ليگ برتر 1390 هستند.


به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، شمارش معكوس پايان مسابقات ليگ برتر واليبال بانوان آغاز شده و دست اندركاران اين رقابت ها اعم از مسئولان ، مربيان، بازيكنان و تعداد محدودي از مسئولان باشگاه ها مي توانند كمتر از يك هفته ديگر با خيال راحت پس از اتمام مسابقات برنامه هاي خود را به طور شخصي دنبال كنند.
ليگ برتر امسال از ابتدا با حضور هشت تيم آغاز شد، همگان و مسولان دل خود را به اين موضوع خوش كرده بودند كه حداقل بازيكنان و كساني كه براي آن زحمت مي كشند در هشت تيم تقسيم شده و درگير مسابقات باشگاهي هستند اما بايد گفت زهي خيال باطل... زيرا از ميان اين تعداد فقط سه تيم از نظر فني در حد متوسط و هم سطح بودند و ديگر تيم ها فقط براي دست گرمي و اين كه تعداد شركت كنندگان براي اجراي بازيها به حد نصاب برسد حضور داشتد.
مي توان گفت پنج تيم در ليگ برتر و اليبال بانوان امسال صرفا براي حضور آمده بودند آيا بهتر نبود مسئولان فقط نام پنج تيم را در جدول مي نوشتند و در زمان بازي آ‌نها با سه تيم مدعي به جاي اجراي مسابقه و صرف هزينه نتيجه را روي كاغذ سه بر صفر اعلام مي كردند اينكه تيم ها با وجود كمبود مالي در شرايطي اسفناك مسير هاي طولاني را سير كنند تا در يك بازي بسيار سطح پائين شركت كنند.
نكته جالب اين مساله در اين است كه به هيچ عنوان مسولان بخش بانوان نمي خواهند قبول كنند كه بازيهاي ليگ برتر امسال در سطح ليگ دسته 2 هم نبوده است و با اجراي اين پيكارها فقط نام ليگ برتر دستخوش خنده و مزاح فعلان واليبال بانوان شد.
اگر بخواهيم از نظر داوري ليگ را بررسي كنيم بايد گفت كه وارد اين مقوله نشويم بهتر است زيرا در اوج ناباوري پيش از شروع نيم فصل چيدمان داوري ها به طور كامل مشخص شده بود و هيچ داوري حق اعتراض به زمان انتخاب شده را نداشت و در صورتي كه نمي‌توانست در مسابقه حضور يابد مسئولان جايگزين وي را انتخاب مي‌كردند.
در بخش نقل و انتقالات هم كه شاهد بوديم شكوفه صفري حتي پس از پايان نيم فصل هم نتوانست با آسودگي خيال به بازيهايش در ليگ ادامه دهد و پس از تشكيل جلسه كميته انضباطي اين اتفاق صورت گرفت.
متاسفانه مشكلات ليگ برتر واليبال بانوان آنقدر زياد است كه تعداد اندك تيم‌هاي شركت كننده جزو كم رنگ‌ترين اين مسائل محسوب مي‌شوند.
هيچ يك از ملي پوشان كه در مسابقات قهرماني زنان آسيا(چين تايپه) عملكردي ضعيف داشتند در پيكارهاي ليگ برتر امسال حتي در حد و اندازه‌هاي چين تايپه هم ظاهر نشدند.
هدف اصلي مسئولان از برگزاري مسابقات ليگ باشگاهي، پويايي آن رشته تخصصي است اما در بخش بانوان اين امر به طور معكوس معنا شد يعني ليگ نه تنها عامل رشد فني بانوان نشد بلكه انگيزه و تمايل دختران را براي برگزاري تمرينات حرفه‌اي و سطح بالا هم كاهش داد و آنها خيالشان راحت شد كه بدون تلاش هم مي ‌توانند قرار داد با مبالغ دلخواه را بسته و به مصاف حريفان خود بروند.
متاسفانه انحلال تيم واليبال بانوان شهر تهران را مي‌توان برگ زرين ديگري بر روند رو به سقوط واليبال بانوان اعلام كرد زيرا حدود چهار هفته از اين رقابت‌ها با شركت هفت تيم دنبال شد.
با توجه به موارد ارائه شده در ذيل مصاحبه نايب رئيس فدراسيون واليبال را مي‌خوانيم.
ليلا محمديان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در اين باره گفت:ليگ امسال ما ليگ بدي نبود سال گذشته بازيها با حضور 9 تيم برگزار ولي امسال به دليل نبود حامي ما با هيئت تيم دنبال شد،‌ شرايط حاكم در ميان تيم‌هاي امسال شرايط خوبي نبود و تيم‌ها سعي كردند خودشان را در ليگ حفظ كنند.
وي گفت: اين يك واقعيت است كه از ميان شركت كنندگان يك الي 2 تيم در حد ليگ برتر نبودند اما اين امر ما را به اين فكر انداخت كه شرايط اجراي ليگ پويا و سطح بالا را فراهم كنيم.
وي يادآور شد: سعي كردم با حضور در جلسه شوراي ليگ مسئولان باشگاه‌هاي را مجاب به تيمداري در بخش بانوان كنم اميدوارم اين مشكل در سال آينده بر طرف شود به طور كلي من بيكار ننشسته‌ام./ق
خبرنگار : انسيه ورزنده
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.