سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

ضعف موسیقی انقلابی/ آثار شایسته ای برای نشان دادن پایداری‌ها ارائه نشد

دبیر جشنواره سراسری خنیاگران انقلاب اسلامی با اشاره به ضعف موسیقی انقلابی در کشور، اظهار داشت: هنوز موسیقی شایسته ای برای نشان دادن پایداریهای ملت ایران در دفاع مقدس و انقلاب ارائه نکرده ایم.

هوشنگ جاوید در گفتگو با

خبرنگار باشگاه

  اظهار داشت: بر اساس پژوهشهای 30 ساله ای که در رابطه با موسیقی نواحی در ایران انجام داده ام طرحی را به مرکز موسیقی حوزه هنری با نام خنیاگران انقلاب ارائه کردم که هم اکنون شاهد اجرای دومین دوره آن در لرستان هستیم.

این پژوهشگر موسیقی نواحی با اشاره به اینکه لرستان پایگاه موسیقی حماسی است و در راستای تمرکز زدایی جشنواره ها این استان به عنوان دبیر خانه دائمی جشنواره خنیاگران انتخاب شد، اظهار داشت: سال گذشته شاهد استقبال خوب مردم از این جشنواره بودیم.

دبیر جشنواره سراسری خنیاگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز در جامعه ما ضعف موسیقی انقلابی و حماسی وجود دارد، یادآور شد: مرکزی با نام سرود و آهنگهای انقلابی وجود دارد اما عملا هیچ چیزی از آن دیده و شنیده نمی شود.

جاوید تصریح کرد: سرودهایی هم که با عنوان سرود انقلابی ارائه می شود رنگ و بوی انقلابی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه الگو سازی یکی از وظایف حوزه هنری است، افزود: در همین راستا از جشنواره خنیاگران انقلاب استقبال شد و امروز شاهد برگزاری دومین دوره آن هستیم.

دبیر جشنواره سراسری خنیاگران انقلاب با بیان اینکه مهمترین مسئله در این سبک موسیقی پرداختن به ستایش قهرمانان و پهلوانان جنگها و نبردها است، ادامه داد: متاسفانه امروز"پهلوانی سرود" در جامعه ما نقشی ندارد.

جاوید با تاکید بر اینکه در حالی که سه دهه از انقلاب و دو دهه از دفاع مقدس می گذرد هنوز موسیقی شایسته ای برای حفظ این پایداریها ارائه نکرده ایم، افزود: هنوز کار شایسته ای در این حوزه انجام نشده و یا کمتر دیده ایم که آثار مناسبی در این حوزه تولید شود.

وی ادامه داد: هدف از استمرار جشنواره این است که با تکیه بر ریشه های تاریخی موسیقی خنیایی و با نگاه علمی که در جوانان سراغ داریم، بتوانیم از انرژی و تفکر جوانان در راستای بازشناسی نگرش به انقلاب و حماسه تولیدات نوآورانه را داشته باشیم./س 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.