سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 5 برابری سرمایه گذاری در اکتشاف معادن

معاون معدنی وزیر صنعت،معدن و تجارت از افزایش 5 برابری سرمایه گذاری در اکتشاف معادن طی ماه های گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ وجیه اله جعفری ضمن اعلام اين خبر افزود: میزان سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف طی 9 ماهه سال گذشته حدود 111میلیارد و 384 میلیون ریال بوده که این رقم امسال از 564 میلیارد ریال فراتر رفته است.

وي در ادامه به افزایش 7درصدی تعداد گواهی کشف صادره نیز اشاره کرد و گفت: با صدور 628 فقره گواهی کشف طی 9 ماه گذشته، ذخایر قطعی معادن کشور بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون تن افزایش یافت.

معاون معدنی وزیر صنعت،معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد: با توجه به افزایش سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف طی یکی دو سال اخیر و افزایش ذخایر قطعی معادن کشور، به زودی شاهد رشد میزان استخراج محصولات معدنی در کشور باشیم.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال استان همدان بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه اکتشاف داشته است، تصریح کرد: فعالان حوزه معدن در استان همدان، در سال 90 بیش از 312 میلیارد و 942 میلیون ریال در بخش اکتشاف سرمایه گذاری کرده اند.

به گفته وی، استان های آذربایجان شرقی، کردستان، اصفهان و فارس نیز در رده های بعدی سرمایه گذاری اکتشاف قرار داشته اند. سهم پایتخت نیز از سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف، بالغ بر 62.3 میلیارد ریال بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور معادن و صنایع معدنی، حمایت و تشویق متخصصان و سرمایه گذاران بخش اکتشاف در ایجاد کنسرسیوم های تخصصی و اتحادیه های مرتبط با فعالیت های اکتشافی را از مهمترین برنامه های حمایتی عنوان کرد و گفت: ایجاد بستر مناسب برای تامین ماشین آلات تخصصی حفاری، رعایت استانداردهای بین‌المللی و بومی سازی فرآیندهای اجرایی، آموزش متخصصین، اطلاع رسانی تخصصی در زمینه عملیات اجرایی اکتشاف باید مد نظر قرار گیرد.

وي افزود: همچنين در دي‌ماه و در 16 روز 44 هزار و 460 تن گندم عرضه شد، در حاليكه 62 هزار و 800 تن تقاضا برای آن وجود داشت، اما نهایتا 29 هزار و 800 تن و به ارزش 122 ميليارد ريال معامله شد. /ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.