سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگري شنوايي نوزادان بايد فراگير شود

غربالگري شنوايي نوزدان در پيشگيري از مشكلات پيشرفته سنين بزرگسالي اهميت ويژه اي دارد و نياز است كه اين اقدام در تمامي بيمارستان ها فراگير شود.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر ابوالفضل جعفري، متخصص گوش،حلق و بيني با بيان اين مطلب افزود:بيماري كم شنوايي از شايع ترين نقص هاي حسي در انسان است كه در صورت بي توجهي در تشخيص به موقع، عوارضي چون عقب ماندگي ذهني، اختلال در تكلم،ضعف در برقراري ارتباط با دنياي اطراف و برخي مشكلات يادگيري را در پي دارد.

وي اظهار داشت:بهترين زمان براي تشخيص و درمان كم شنوايي،دو هفته اول تا دو ماهگي نوزاد است و در صورت سهل انگاري مهارت هاي يادگيري تكلم فرد با مشكلات جدي مواجه مي شود.

اين متخصص گوش،حلق و بيني تصريح كرد:سابقه خانوادگي و مادرزادي،بيماري هاي زمان بارداري نظير سرخك و سرخجه،ضربه به سر در دوره نوزادي،بيماري يرقان و عفونت هاي خوني از عوامل مستعد كننده عارضه كم شنوايي است.

وي بيان داشت:در اكثر موارد كم شنوايي نوزادان از نوع حسي - عصبي است كه با استفاده از سمعك قابل جبران است .

دكتر جعفري گفت:گسترش برنامه هاي آموزشي توسط متوليان بهداشتي و درماني براي بالا بردن سطح آگاهي والدين نسبت به كم شنوايي و عوارض آن يكي از نيازهاي بهداشتي است./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.