سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسسه اقتصاد انرژی ژاپن پیش بینی کرد:

افت 4 درصدی تقاضای سوخت ژاپن در سال آینده

کارشناسان پیش بینی می کنند با راه اندازی دوباره نیروگاه های اتمی ژاپن، تقاضای سوخت این کشور در ماه های آینده کاهش می یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از رویترز؛ مؤسسه اقتصاد انرژی ژاپن پیش بینی کرد: در صورت ادامه فعالیت نیروگاه های اتمی ژاپن، تقاضای سوخت این کشور در سال مالی آینده، 3.9 درصد کاهش می یابد.

این مؤسسه همچنین پیش بینی کرد: مصرف گاز طبیعی ژاپن برای تولید برق نیز در سال مالی 2012-2013 میلادی 13.4 درصد افت می کند.

از سوی دیگر، مؤسسه اقتصاد انرژی پیش بینی کرد اگر اجازه راه اندازی دوباره نیروگاه های اتمی داده نشود، مجموع مصرف گاز، نفت و زغال سنگ ژاپن در سال مالی آینده رشد شدیدی خواهد داشت.

طبق برآورد این مؤسسه، اگر نیروگاه های اتمی تعطیل شده ژاپن به کار برنگردند، واردات ال ان جی این کشور در سال مالی 2012-2013 به حدود 90 میلیون تن می رسد.

زلزله و سونامی سال گذشته ژاپن سبب شد نیروگاه اتمی فوکوشیما دایچی دچار نشت شود و وحشت عمومی از شیوع تشعشعات رادیو اکتیو، دیگر نیروگاه های این کشور را به تعطیلی کشاند.

تعطیلی نیروگاه های اتمی سبب شد ژاپن برای تأمین نیاز خود به برق مجبور شود واردات گاز و دیگر انواع سوخت های فسیلی را برای استفاده در نیروگاه های حرارتی افزایش دهد./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.