سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مربي تيم مي كاناپلوي بزرگسالان:

كاناپلو رشته اي مرده است مگر اينكه المپيكي شود/ كيلومتر پيشرفت را روي صفر كيلومتر تنظيم مي كنيم

مربي تيم ملي كاناپلو گفت: تا زمانيكه كاناپلو المپيكي نشود رشته هاي مرده اي خواهد بود.

مهران قزلباش در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: مسابقات قهرمان كشوري برگزار شده و ما در نظر داريم از بين قايقرانان حاضر در اين رقابت ها برترين ها را گزينش كنيم.

وي گفت: از بين نفرات حاضر در اين رقابت ها برترين ها را گزينش خواهيم كرد و در نهايت نفرات نهايي از سوي مسئولان فدراسيون معرفي مي شوند.

قزلباش افزود: مسابقات آسيايي كاناپلو مهر ماه سال جاري در تهران برگزار شد و ملي پوشان كشورمان عنوان قهرماني اين رقابت ها را از آن خود كردند.

وي تصريح كرد: متاسفانه از زمان پايان اين رقابت ها تا كنون شاگردانم تمرينات آماده سازي خود را پيگيري نكردند و با توجه به اين شرايط در حال حاضر آنها در وضعيت خوبي قرار ندارند و با اين شرايط ما بايد كارمان را از ابتدا آغاز كنيم.

مربي تيم ملي كاناپلو خاطرنشان كرد: به دليل عدم برپايي اردوي آماده سازي در اين مدت در صورتيكه قايقرانان در مسابقات قهرمان كشوري حضور پيدا كنند از آمادگي خوبي برخوردار نيستند.

قايقرانان رشته آبهاي آرام به صورت مدام تمرينات آماده سازي خود را پيگيري مي كنند و همين شرايط به آنها كمك مي كند تا نتايج خوبي بدست آوردند.

وي يادآور شد: با پايان مسابقات آسيايي در تهران اردويي براي قايقرانان برپا شد و همچنين رقابت هاي ليگ برتر استارت نخورد در صورت حضور ملي پوشان در تمرينات و مسابقات ليگ شرايط آنها تغيير مي كرد و در حال حاضر از وضعيت بهتري برخوردار بودند.

قزلباش اظهار داشت: هر 2 سال يك بار مسابقات آسيايي و جهاني اين رشته برگزار مي شود و  ما بايد در مسابقات جهاني اين رشته كه شهريور ماه در لهستان برگزار مي شود حضور پيدا كنيم، متاسفانه با توجه به عدم آماده سازي قايقرانان پس از انتخاب نفرات حاضر در اردوي آمادگي ما بايد از صفر آغاز كنيم.

* سردي هوا اجازه تمرين به ما نمي دهد

وي گفت: البته با توجه به شرايط جوي نامناسب در حال حضر امكان برپايي اردوي آماده سازي وجود ندرد چرا كه سردي آب اجازه تمرين در آب را به ما نمي دهد و تنها بايد تمرينات بدنسازي را پيگيري كنيم.

قزلباش افزود: دور گذشته مسابقات جهاني در ايتاليا برگزار شد و با توجه به اينكه پيش از آغاز اين رقابت ها قايقرانان در مسابقات تورنيو حضور پيدا كرده بودند.

در مسابقات جهاني ميلان عملكرد خوبي داشتند و به دليل قضاوت ناعادلانه داور بازي به سود تيم ملي ايتاليا اعلام شد و ما در نهايت در جايگاه ششم ايستاديم اما مي توانستيم جزو 4 تيم برتر مسابقات باشيم.

وي تصريح كرد: يكي از دلايل موفقيت تيم ملی حضور در تورنمنت تورینو بود و در صورتی که بخواهیم در این دوره از رقابت ها نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشیم حضور در مسابقات و یا تورنمت بین المللی نیاز داریم.

مربی تیم ملی بزرگسالان اظهار داشت: در حال حاضر تیم آبهای آرام برای انجام اردوی آماده سازی در مالزی به سر می برد و قرار است تیم ملی روئینگ نیز برای برپایی اردوی آمادگی اسفند ماه سال جاری راهی چین می شوند، با توجه به اینکه این رشته ها المپیکی هستند مسئولان وزارت ورزش با حمایت از آنها شرایط برپایی اردوی برون مرزی را فراهم کردند در صورتی که کاناپلو همچون رشته های آبهای آرام و روئینگ المپیکی بود در حال حاضر شرایط متفاوت بود و تا زمانی که المپیکی نشویم این کاناپلو رشته ای مرده است و با توجه به اهمیت مسابقات المپیک بر روی رشته های المپیکی سرمایه گذاری می شود بودجه ورزش در اختیار این رشته ها قرار می گیرد.

*کنفدراسیون قایقرانی آسیا باید حمایت کند

وی گفت: احمد دنیا مالی ریاست فدراسیون قایقرانی تاکنون تلاش های بسیار زیادی برای المپیکی شدن این رشته انجام داده است و تا زمانی که سایر کشور ها همکاری نکنند نمی توان به المپیکی شدن این رشته امیدوار بود.
همچنین در صورتی که کنفدراسیون قایقرانی آسیا و جهانی اقدامات لازم را انجام دهد این رشته می تواند المپیکی شود.

*می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم

قزلباش خاطر نشان کرد: کاناپلو رشته ای جذاب است که امیدوارم این اتفاق رخ دهد و ما برای حضور در المپیک آماده شویم، در صورتی که این اتفاق رخ دهد بدون شک ما می توانیم در آسیا و میادین مختلف بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی یادآور شد: پس از مسابقات قهرمانی کشوری رقابت های لیگ برتر نیز استارت می خورد و این رقابت های نیز ملی پوشان را ارزیابی می کنیم اما برپایی اردوی آماده سازی بستگی به نظر مسئولان فدراسیون دارد با توجه به اینکه اوایل فروردین ماه تعطیل است باید هر چه شرایط برپایی اردوی آماده سازی پس از مسابقات لیگ برتر فراهم شود./مح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.