سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست نقد و بررسی روییدن در باد

"روییدن در باد" بومی عمل کرد و جهانی حرف زد

منتقد سینما در نشست نقد و بررسی فیلم روییدن در باد گفت: روییدن در باد بومی عمل کرد و جهانی حرف زد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر مشهد، حامد سلیمان‌زاده در نشست نقد و بررسی این فیلم با که با حضور رهبر قنبری کارگردان این فیلم در مشهد برگزار شد با بیان اینکه فیلم روییدن در باد بسیار قدرتمندانه عمل کرد، اظهار داشت: روییدن به رویش و پیشرفت اصلان بازیگر کودک فیلم اشاره دارد و در باد نشان ‌دهنده کوچ‌نشینی و خانه به دوشی اصلان و خانواده ایلیاتی اوست.

در ادامه نشست رهبر قنبری کارگردان این فیلم با بیان اینکه فیلمنامه روییدن در باد، 10 سال پیش نوشته شد، اظهار داشت: تولد من در دامنه کوه سبلان و رفت و آمد در عشایر این خطه از ایران جرقه‌ای برای ساختن این فیلم شد.

وی ادامه داد: مشکلات کودکان عشایر که به علت تنگ‌دستی مجبور به ترک تحصیل شدند همواره در ذهن من به تصویر کشیده می‌شد.

کارگردان روییدن در باد تصریح کرد: من از 15 سالگی به مناطق روستایی رفت و آمد می‌کردم و کاملاً با کوهستان آشنا بودم به همین دلیل کار در کوهستان با دشواری کمتری برایم همراه بود.

قنبری در پاسخ به این سؤال که فیلم برای کودک ساخته شده بود یا درباره کودک اظهار داشت: من با کلمه درباره کودک مخالفم، ما نباید در زندگی با کودکان شکسته صحبت کنیم، به نظر من بچه دو ساله بسیاری از چیزها را می‌فهمد اما قدرت بیان ندارد./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.