سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخوان المسلمين: نمی گذاریم آمریکا در امور داخلی ما دخالت کند

گروه اخوان المسلمین مصر در واکنش به تهدیدات امریکا علیه مصر، با صدور بیانیه ای تاکید کرد ملت مصر آزادی خودش را بازیافته است و به هیچ بهایی اجازه دخالت آمریکا را نمی دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان،  آمریکا در پی دستگیری نوزده امریکایی در مصر که به فعالیتهای غیر قانونی در این کشور متهم وبه دستگاه قضایی این کشور تحویل داده شده اند تهدید کرده است کمکهای واشنگتن را به قاهره قطع خواهد کرد.

"محمود غزلان" سخنگوی رسمی گروه اخوان المسلمین مصر در این بیانیه و در واکنش به تهدیدات امریکا برای قطع کمکها به مصر در صورت پافشاری بر محاکمه امریکایی‌های متهم در ارتباط با قضیه سازمانهای جامعه مدنی و تامین مالی غیر قانونی آنها گفت: ما متهم را بی گناه می دانیم مگر آنکه عکس آن ثابت شود اما تهدیدات امریکا سایه سنگینی از شک و تردید را درباره بی گناه بودن متهمان امریکایی به وجود آورده است و اگر امریکا از بی گناه بودن آنان مطمئن بود منتظر می ماند تا دستگاه قضایی حکمش را در خصوص بی گناهی آنها اعلام کند.

غزلان گفت: این قطعی است که امریکا به هیچ سازمان خارجی اجازه نمی دهد در کشورش مقر داشته باشند و شعبه های داخلی در ایالتهایش ایجادکند و بدون مجوز دولت امریکا فعالیت کند و همچنین به هیچ کشوری اجازه نمی دهد پولهایی به داخل امریکا بدون آنکه منبع آن مشخص باشد سرازیر شود و اجازه دخالت در کار دستگاه قضایی این کشور را نیز نمی دهد چرا همه اینها در داخل امریکا ممنوع اما همه این کارها در مصر مجاز است.

غزلان افزود: به نظر می رسد امریکا این حقیقت را درک نکرده که ملت مصر انقلاب کرده است تا آزادی، کرامت و حاکمیتش را بازیابد و آن را به هیچ بهایی از دست نخواهد داد به همین سبب امریکا طوری رفتار می کند که گویا نظام مخلوع همچنان در مصر برسر کار است.

وی گفت: اگر امریکا به هیچ کشوری اجازه دخالت در امورش را نمی دهد که این حق امریکاست بنابراین این حق ماست و وظیفه ماست که به هیچ کشور خارجی اجازه ندهیم در امور داخلی ما دخالت کند.

وی افزود: تدابیری که اتخاذ شده تدابیر قضایی است و هیچ کسی حق ندارد در روند عدالت دخالت کند. قوه قضاییه و استقلال آن از مهمترین نمادهای حاکمیت ملی است./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.