سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجتبي تقوي:

شانس ذوب‌آهن براي آسيايي شدن بيشتر است/ مظلومي به جاي حاشيه به فكر تيمش باشد

كارشناس فوتبال كشورمان گفت:‌ با توجه به شرايط موجود، به نظر مي‌رسد از نظر فني شانس ذوب‌آهن بيشتر است چون آنها فقط مشكلات مالي دارند و در حالي كه استقلال از ضعف فني رنج مي برد.

مجتبي تقوي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ با توجه به شرايط موجود دو تيم استقلال و ذوب‌آهن اصفهان به نظر مي‌رسد، اصفهاني‌ها از لحاظ فني شانس بيشتري براي كسب موفقيت دانرد و از اين حيث در مقايسه با تيم استقلال از وضعيت بهتري برخوردارند.

وي افزود: تمايز ذوب‌آهني‌ها نسبت به استقلالي‌ها اين است كه مشكل تيم ذوب‌آهن مشكلي است كه امروزه در همه تيم‌ها وجود دارد و آن هم بحران و مسائل مالي است ولي در تيم استقلال ضعف و گپ فني ديده مي‌شود و از لحاظ مصدوميت بازيكن نيز مشكلاتي عديده ديده مي‌شود.

وي تصريح كرد: مشكلات ذوب‌آهن به مشكلات مديريتي و مالي خلاصه مي‌شود و اين مشكلات در تيم‌هاي ليگ دسته يك و به ويژه ليگ برتر شايع شده و البته قابل حل است ولي در استقلال حل مشكلات به مراتب سخت‌تر است.

وي با اشاره به تيم استقلال تهران بيان داشت: استقلالي‌ها از باخت مقابل پرسپوليس درشرايط روحي نامطلوبي قرار گرفتند و بنظر نمي‌رسد بتوانند ريكاوري خوبي انجام دهند مگر اين كه آندو تيموريان و مجتبي جباري به تركيب تيم برگردند تا در خط حمله،‌مشكلات عديده تيم حل شود.

وي تاكيد كرد: در همان زمان جدايي فرهاد مجيدي از استقلال در پايان نيم فصل اول عنوان كردم كه يا مسئولان استقلال اجازه جدايي به مجيدي را ندهند و يا اينكه جايگزيني مناسب براي وي بيابند كه متاسفانه چنين اتفاقي نيفتاد.

وي اظهار داشت:‌ در تيم استقلال ، ساختار دفاعي نيز بسيار آسيب‌پذير شده است و به جرات مي‌شود گفت كه اگر سيد مهدي رحمتي درون دروازه استقلال نبود اين تيم مقابل حريفانش به نتايج بسيار بدي مي‌رسيد.

وي ادامه داد:‌ با همين شرايط،‌ شانس ذوب‌آهن در ديدار روز جمعه بيشتر است مگر اين كه اتفاق خاصي رخ دهد و به طور مثال اتفاقات عجيب بازي دربي پرسپوليس - استقلال دوباره تكرار شود و گرنه از لحاظ فني شرايط ذوب‌آهني‌ها بهتر است.

* فاصله تركيب ثابت و ذخيره در استقلال زياد است

تقوي در خصوص مصاحبه اخير مظلومي بيان داشت: مشكلات و ناكامي‌ها مسئله‌‌اي اپيدمي است و در تمامي باشگاه‌هاي كشور ديده مي‌شود آن چه كه مشخص است اين مسئله است كه مديران و كادر فني استقلال بايد از ابتداي مسابقات پيش‌بيني چنين روزهايي را مي‌كردند كه تعدادي از بازيكنان مصدوم شده‌آند و به جايگزين نياز دارند.

وي تاكيد كرد: به طور مثال اگر در حال حاضر در تيم استقلال ، رحمتي مصدوم شود آيا فردي در تيم وجود دارد كه بتواند جايگزين مناسبي براي وي باشد.

وي تصريح كرد:‌بنابراين مشكل اصلي تيم استقلال، فاصله بازيكنان ثابت و ذخيره از هم است و مسئله جانشيني و مشكلات ناشي از آن به تيم ضربه زده است.

وي افزود: به نظرم مظلومي و فتح‌اله زاده به جاي پرداختن به مسائل حاشيه‌اي بايد هر چه سريعتر تيم را از لحاظ روحي‌-رواني ريكاوري كنند و فاصله و مشكلات ناشي از آن به تيم ضربه زده است.

وي افزود: به نظرم مظلومي و فتح‌اله زاده به جاي پرداختن به مسائل حاشيه‌اي بايد هر چه سريعتر تيم را از لحاظ روحي - رواني ريكاوري كنند و فاصله بازيكنان از هم را كم كنند.

*پرسپوليس از لحاظ بدني دچار مشكل است

تقوي در خصوص تيم پرسپوليس تهران بيان داشت: به نظرم مشكل تيم پرسپوليس‌، مسئله بدني و جسمي است و بازيكنان اين تيم از لحاظ فيزيكي دچار افت مي‌شوند پرسپوليسي‌ها در يك ديدار به برد مي‌رسند و در ديدار ديگر به باخت محكوم مي‌شوند و اين مسئله نشان مي‌دهد كه آنها هنوز به شرايط جسماني مورد نظر دنيزلي دست پيدا نكرده‌اند و در مسابقات پرفشار ليگ دچار مشكل و مصدوميت مي‌شوند .

وي افزود: دنيزلي نيز تاكيد زيادي بر روي ساختار دفاعي تيم پرسپوليس دارد و البته با اين فشردگي ديدارها از كيفيت عملكرد بازيكنان همه تيم‌ها كاسته مي‌شود.

وي در خصوص مدعيان اصلي قهرماني در ليگ خاطر نشان كرد:‌به نظرم استقلال، تراكتورسازي تبريز و سپاهان مدعيان اصلي قهرماني هستند و در مورد تراكتورسازي بايد بگويم اگر گلر با تجربه‌تري درون دروازه‌ اين تيم قرار داشت شرايط تبريزي‌ها بهتر مي شد كه اميدوارم هر تيمي شايستگي بيشتري داشته باشد و به موفقيت برسد./ق
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.