سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکوه یوم الله 22 بهمن با برنامه های شاد رادیو

شبکه های رادیویی با پخش برنامه های متنوع و جذاب در 22 بهمن ماه به پاسداشت و گرامیداشت سی و سومین بهار آزادی می پردازند.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

و به نقل از روابط عمومی صدا، شبکه های مختلف رادیویی در 22 بهمن ماه علاوه بر پخش برنامه های شاد، مفرح و همسو با ذائقه مخاطب به تشریح و تبیین مبانی و اهداف انقلاب اسلامی و انعکاس دستاوردهای علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایران اسلامی می پردازندو در اهدافی کلان تر سعی خواهند کرد به چگونگی شکل گیری انقلاب های منطقه در سال ها اخیر در پرتو آموزه های انقلاب اسلامی ایران وتحلیل و واکاوی آنها بپردازند و همچنین این شبکه ها در 22 بهمن ماه با استقرار در جایگاه های معین شده در پی آنند تا حضور پر شور مردم غیور و هم میهنانمان را به رخ تمامی جهانیان بکشند و نشان دهند که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اسلامی تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود بلکه همان گونه که بسیاری از دولتمردان آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر کرده اند، انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه آنان زلزله ای ویرانگر برای جهان غرب بوده است.

پخش برنامه های شبکه های رادیویی در یوم الله 22 بهمن ماه در قالب های نمایش، طنز، گزارش، گفت و گو، مستند، مصاحبه و سخنرانی خواهد بود که لحظات بیادماندنی را برای مخاطبان رادیو خلق خواهد کرد و از جمله رویکردهای برنامه های رادیو در این روز فرخنده عبارتند از: انعکاس حضور و مشارکت مردم در صحنه های سیاسی، بیان وقایع تاریخی روز 22 بهمن، معرفی آثار مکتوب منتشر شده با موضوع انقلاب اسلامی، بررسی دیدگاه های رسانه ای بیگانه در خصوص بهمن 57، افزایش شناخت و آگاهی مخاطبان از مسائل انقلاب و تشویق و ترغیب مردم به حضور در راهپیمایی 22 بهمن ، انقلاب اسلامی از کلام بزرگان، بررسی تأثیرات فرهنگی پیروزی انقلاب اسلامی، پخش سرودهای انقلابی و موسیقی هایی با موضوعات ملی و میهنی– گفتگو با هنرمندان فعال انقلاب اسلامی- پوشش راهپیمایی 22 بهمن انقلاب اسلامی ، تحلیل آن و پخش صحبت سخنران مربوطه – تقویت روحیه وحدت ملی و مرور خاطرات انقلاب اسلامی – بیان دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی و ...

نام شبکه ها و برخی از برنامه های آنها به مناسبت این روز فرخنده عبارتند از:

رادیو معارف: شکرانه (حضور مشارکت مردم در صحنه های سیاسی)، چراغ مطالعه(معرفی آثار مکتوب درباره انقلاب اسلامی) گاه شمار (بیان وقایع تاریخی روز 22 بهمن)

رادیو تهران: آن روزها، آوای انقلاب(پخش ترانه های درخواستی ویژه دهه فجر)

رادیو سلامت: دوباره با هم(افزایش شناخت و آگاهی مخاطبان از مسائل انقلاب و تشویق و ترغیب مردم به حضور در راهپیمایی 22 بهمن) ، سلام جوانی (هویت و جوانان )

رادیو قرآن: نور باران( بازخوانی خاطرات دوران انقلاب از زبان چهره های قرآنی انقلاب)، مهر تابان(دستاوردهای قرآنی انقلاب)

رادیو جوان: 22 بهمن (کاملاً ویژه و پوشش راهپیمایی ) کافه رادیو (بررسی تأثیرات فرهنگی پیروزی انقلاب) ، چهارباغ (پخش سرودهای انقلابی)

رادیو البرز: صبح ایرانی (بررسی نقش مردم در انقلاب و تشویق به ادامه حضور در صحنه)، ویژه برنامه 22 بهمن (اعزام گزارشگرانی به شهرهای مختلف در استان البرز و انعکاس راهپیمایی باشکوه 22 بهمن)

رادیو فرهنگ: نمای نزدیک(گفتگو با هنرمندان فعال انقلاب اسلامی)، سی سال سینما
(انعکاس جشنواره فیلم فجر)

رادیو گفتگو: ادبیات انقلاب اسلامی(نگاهی به ظرفیت ها و دستاوردهای حوزه ادبیات انقلاب اسلامی )، بر مدار انقلاب (نگاهی به نظریه ها و علل شکل گیری انقلاب اسلامی)

رادیو ایران: صبح انقلاب( تقویت روحیه وحدت ملی و مرور خاطرات انقلاب اسلامی)، کوچه رادیو
پلاک 22 (مرور خاطرات و دستاوردهای انقلاب اسلامی)، جهان سیاست (مروری بر برکات انقلاب اسلامی ایران برای مردم و دستاوردهای سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران)

رادیو ورزش: یک عصر خوب با ورزش (یک آیتم با محوریت توسعه ورزش در دهه فجر)، ورزش و انقلاب (بررسی موقعیت های استراتژیک ورزش پس از انقلاب)

رادیو اقتصاد: بامداد 98 (نقش احیای ارزشهای اسلامی درنهادینه شدن فرهنگ جهاد اقتصادی در جامعه )، مثلث( بررسی نقش بسیج در اقتدار ملی و توسعه اقتصادی کشور)

رادیو پیام: صبحگاهی، عصرگاهی، نیمروزی، شبانگاهی، سحرگاهی(دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقش حضرت امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی در نگاه مقام معظم رهبری ، وحدت و همدلی مردم در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ، ترغیب به حفظ و حراست از انقلاب)

رادیو صدای آشنا: سلام ایرانی(بررسی دست آوردهای هنری انقلاب اسلامی و معرفی هنر ایران اسلامی)، زنگ ورزش (بررسی دستاوردهای انقلاب در عرصه ورزش)

ویژه برنامه های جشن آزادی که با رویکرد مرور خاطرات دوران انقلاب و برنامه سلام آزادی با پرداختن به حماسه بزرگ انقلاب و دستاوردهای کلی انقلاب.

رادیو ایرانصدا: جنبش های اسلامی معاصر (جنبش های اسلامی جهان و نقش انقلاب ایران در آنها) ،
طعم عزت(زمینه تاریخی قیام تنباکو، مشروطه، رضا خان و ... تا انقلاب اسلامی )

شایان ذکر است شبکه رادیویی نمایش به مناسبت یوم الله 22 بهمن ماه 27 عنوان نمایش رادیویی را تولید و از شبکه های مختلف معاونت صدا برای شنوندگان پخش می کند که نام و خلاصه ای از محتوای بعضی از آنها عبارتند از: نمایش « خانات» از رادیو فرهنگ پخش می شود و این نمایش براساس نمایشنامه خانات است که به ظلم خوانین در دوران قبل از انقلاب می پردازد.

نمایش« شهاب باران» که از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نمایش « سفیر» که از رادیو ایران پخش می شود، این نمایش ماجرای مردی است به نام نایب که در جنگل با مرد زخمی به اسم صادق مواجه می شود که ماجرای حمل مواد مخدر توسط گروه اشرف پهلوی را بازگو می کند و در ادامه داستان با وقایع مبارزات انقلابی جریان پیدا می کند.

نمایش « بهار آزادی» که از رادیو معارف پخش می شود، این نمایش به ارائه داستان دانشگاه تهران در سال 56 می پردازد که در آن دختری محجبه از خانواده ای مومن و انقلابی با پسری که پدرش از مأموران ساواک است آشنا می شود و قرار ازدواج می گذارند و در ادامه ماجرا اتفاق هایی می افتد که شنیدنی هستند.

نمایش « کوچک اما پهلوان» که از رادیو ورزش پخش می شود. این نمایش براساس زندگی شهید سعید طوفانی می باشد.

نمایش « سالهای گمشده » که از رادیو جوان پخش می شود. این نمایش ماجرای پزشکی است که در زمان رژیم شاه در زندان بوده وناظر شکنجه شدن و مرگ برادر زن خود است و از طبابت کناره گیری می کند و در ادامه در ماجرای انقلاب با مردم همسو می شود.

نمایش « تهران 54» از رادیو جوان پخش می شود. این نمایش به شرح زندگی شهید دکتر لبافی نژاد می پردازد که در دوارن انقلاب اسلامی به شهادت می رسد .

نمایش « گلوله ای که با من سفر کرد» از رادیو تهران پخش می شود و داستان چند ایرانی مقیم فرانسه را بیان می کند که پس از پایان جنگ تحمیلی یکی از این ایرانی ها که در زمان جنگ به جبهه رفته و در دوران انقلاب فعال بوده است توسط شخص ناشناسی کشته می شود.

نمایش « کلاف سردرگم» از رادیو تهران پخش می شود . نمایش طنز تاریخی است که به اختناق
دوره رضا خانی می پردازد.

نمایش « خاطرات ملک بانو» از رادیو نمایش پخش می شود. در این نمایش پیرزنی به نام ملک بانو در خانه سالمندان زندگی می کند، نمایش از طریق گفتگوی یک خبرنگار با او به مرور خاطرات گذشته و روزهای شکل گیری انقلاب می پردازد .

نمایش « حریق دریا» از رادیو نمایش پخش می شود. این نمایش داستان زندگی 5 دوست است که با آمدن یکی از آنها از خارج به ایران به نقل خاطرات دوران انقلاب می پردازد.

خاطرنشان می شود شبکه های رادیویی در 22 بهمن ماه با استقرار در جایگاه های معین شده به انعکاس حماسه بی نظیر حضور مردم در این روز خواهند پرداخت که محل اجرای برنامه های آنها عبارتند از :

رادیو سلامت: (خیابان آزادی نبش هوشیار)، رادیو تهران(خیابان آزادی – دانشگاه شریف)، رادیو قرآن : (خیابان آزادی- مسجد صاحب الزمان(عج))، رادیو جوان: (خیابان آزادی روبروی تأمین اجتماعی و همچنین در میدان انقلاب و در جایگاه اصلی در میدان آزادی) ، رادیو ایران : (میدان آزادی – خیابان جناح و جایگاه اصلی در میدان آزادی و همچنین استقرار در خیابان آزادی روبروی ایران فیلم)./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.