سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با استفاده از حداکثر توان عملیاتی محقق شد

افزایش تولید گاز شرکت نفت مناطق مرکزی به 311 میلیون مترمکعب در روز

تولید گاز شرکت نفت مناطق مرکزی با استفاده از حداکثر توان عملیاتی این شرکت به 311 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافت.

مهدی فکور مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: همزمان با ورود موج سرما به کشور، تمام مراکز تولید گاز و نیز نیروهای عملیاتی به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند.
وي گفت: تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی هم اکنون 311 میلیون متر مکعب در روز است و شرایط پالایشگاه ها نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
فكوربا اشاره به این که بخش بالادستی با حداکثر توان در حال تولید گاز از مخازن در نقاط مختلف کشور است، ادامه داد: نوبت کاری در مناطق عملیاتی چند برابر شده و در برخی از مناطق به دلیل شرایط آب و هوایی نوبت استراحت همکاران کاهش یافته است تا خدمات رسانی به بهترین شکل ممکن به هموطنان انجام شود.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: با توجه به این که مراکز تولیدی این شرکت اغلب در مناطق کوهستانی و سخت گذر قرار دارد، کارکنان شاغل در این مناطق در سرمای شدید برای جلوگیری از هرگونه کاهش تولید گاز در حال خدمت رسانی هستند تا خللی در تولید رخ ندهد.
فکور تصریح کرد: هماهنگی با شرکت ملی گاز ایران، استانداری ها و دیگر مراکز مرتبط، انجام شده است تا شرایط تولید و انتقال گاز در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد.
وي يادآور شد: شرکت نفت مناطق مرکزی با بهره گیری از توان علمی و فنی متخصصان توانسته است در مدتی کوتاه، سهم 67 درصدی گاز مورد نیاز کشور را برای مصرف در بخش خانگی، صنعتی و صادرات گاز با ظرفیت تولید روزانه 325 میلیون متر مکعب به خود اختصاص دهد و به عنوان محور تولید گاز در کشور معرفی شود.
اکنون فعالیت این شرکت در 14 استان کشور متمرکز است و تا پایان برنامه چشم انداز به 19 استان گسترش می یابد.

این شرکت مدیریت تولید نفت و گاز از 73 مخزن، شامل 46 میدان گازی و 27 میدان نفتی را به عهده دارد که هم اکنون تولید از 10 میدان نفتی و 14 میدان گازی انجام می شود و برای توسعه بقیه این میدان ها در آینده برنامه ریزی شده است./ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.