سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير كشور:

85 درصد جمعيت روستايي كشور تحت پوشش خدمات نوين روستايي

وزير كشور گفت:‌ هم اكنون 85 درصد جمعيت روستايي كشور تحت پوشش خدمات نوين روستايي كه از سوي دهياري ها ارائه مي شود قرار گرفته اند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور مصطفي محمدنجار با بيان اين مطلب افزود:‌ تعداد دهياري هاي كشور در مناطق روستايي از مرز 25 هزار دهياري گذشت.
وزير كشور با اشاره به اينكه طي دهه فجر امسال 1675 پروژه عمراني و خدماتي با محوريت دهياري ها با اعتباري بالغ بر 515 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد اظهار داشت: تاسيس دهياري در بيش از 25 هزار روستاي كشور طي يك دهه اخير نمايانگر نگرش عدالت خواهانه جمهوري اسلامي ايران و دولت خدمتگزار بر رفع هرگونه تبعيض ميان اقشار مختلف جامعه، فقرزدايي، توسعه عدالت اجتماعي و تاكيد روز افزون بر عمران و آباداني كشور است.
وي با اشاره به احداث و تجهيز 331 پايگاه آتش نشاني در مراكز دهستان و روستاهاي بزرگ تصريح كرد: در حال حاضر سه هزار و 310 روستا تحت پوشش خدمات ايمني و آتش نشاني قرار گرفته كه با برنامه ريزي هاي انجام شده تعداد اين پايگاه ها در سال آينده به 460 پايگاه افزايش مي يابد.
مصطفي محمدنجار با اشاره به فعاليت شركت تعاوني دهياري ها در مناطق روستايي كشور خاطرنشان كرد: پس از گذشت يك دهه از ايجاد دهياري ها با توجه به گستردگي فعاليت ها در حوزه مديريت روستايي، ضرورت ايجاد و توسعه تشكل هاي عمراني و توسعه اي به منظور ارتقاي سطح خدمات رساني در روستاها احساس شد كه با انعقاد تفاهم نامه همكاري مشترك با وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاكنون 724 شركت تعاوني دهياري ها راه اندازي شده كه اين تعداد در سال آينده به يك هزار شركت تعاوني افزايش خواهد يافت./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.