سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تعزیرات چهارمحال و بختیاری خبر داد

جریمه 60 میلیارد ریالی متخلفان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری از جریمه 60 میلیارد ریالی متخلفان در این استان خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، محمد اسماعیل نراقی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 486 فقره پرونده در قالب گزارشات مردمی و گزارشات مراجع نظارتی در این اداره‌کل رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات مربوط به عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون متخلفان 60 میلیارد ریال جریمه نقدی شده‌اند.

نراقی از اجرای 7 هزار و 400 پرونده اجرای احکام از سوی این اداره‌کل خبر داد و گفت: از مجموع پرونده‌ها 5 هزار و 221 فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات، یک هزار و 156 فقره مربوط به تخلفات بهداشتی و درمانی و 109 فقره مربوط به قاچاق کالا بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: با توجه به تلاش تعزیرات حکومتی در راستای تنظیم بازار افرادی که اجناس و کالاهای خود را به قصد احتکار نفروشند و قصد ضربه زدن به نظام را داشته باشند، به عنوان محارب شناخته شده و قطعاً با آنان برخورد جدی می‌شود.

وی افزود: رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی و دارویی مطابق قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی، درمانی، رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز براساس قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی مربوط به قاچاق کالا و ارز و رسیدگی به تخلفات اقتصادی افراد و واحدهای غیرصنفی اعم از شرکت‌های تولیدی و خدماتی(دولتی و غیردولتی) مطابق تعزیرات حکومتی محور وظایف این اداره کل است.

نراقی اضافه کرد: مطابق قانون مربوط به امور بهداشتی، درمانی، تخلفات در این بخش به سه گروه تخلفات بهداشتی، تخلفات درمان و تخلفات دارویی تقسیم می‌شود، تولید مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی بدون پروانه ساخت و بدون حضور مسئول فنی، عدم درج مشخصات بهداشتی(تاریخ تولید و مصرف و شماره پروانه) روی کالای مذکور و عدم رعایت ضوابط بهداشتی از جمله تخلفات امور بهداشتی به شمار می‌آیند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.