سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش توليد محصولات كشاورزي نيازمند برنامه‌ريزي دقيق است

رئيس كميسيون اتاق كشاورزي گفت:‌:‌‌خودكفايي در توليد گندم در ايران يكي از موفقيت‌هاي مهم در زمينه كشاورزي است

محمدحسين‌ كريمي‌پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت:‌

كريمي‌پور گفت: ايران با افزايش درآمد سرانه و افزايش مصرف مواجه است چون محصولات كشاورزي در ايران به دو صورت مستقيم وغيرمستقيم مصرف مي‌شود.

وي ادامه داد: استفاده مستقيم شامل ميوه‌ها و سبزيجات است كه در كشور مصرف مي شود و نوع غيرمستقيم آن تامين علوفه دامي است كه به صورت گوشت در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.

كريمي پور با تاكيد بر اينكه توليد محصولات كشاورزي براي صادرات بايد با برنامه‌ريزي دقيق صورت بگيرد، گفت: افزايش توليد محصولات كشاورزي به بهانه صادرات در كشور كه محدوديت منابع روبرو است بايد با برنامه‌ريزي دقيق صورت گيرد.

وي گفت:‌در توليد محصولات كشاورزي، خودكفايي محصولات صادرات و واردات بايد به مسائلي همچون امنيت غذايي كشور، الگوي مصرف مواد غذايي، استفاده از منابع در توليد محصولات (آب) و اشتغال توجه كرد.

كريمي‌پور تاكيد كرد: اگر بخواهيم كشاورزي موفقي داشته باشيم بايد به فكر توسعه مراكز روستايي و همچنين برنامه‌ريزي دقيق درامر كشاورزي و روستايي باشيم.

وي در خصوص هماهنگي بين منابع و توليد محصولات كشاورزي گفت: هماهنگي ويژه‌اي بايد بين منابع و محصولات كشاورزي وجود داشته باشد تا بتوانيم صادرات خوب و واردات را كنترل كنيم كه به طور مثال مي‌توان به برخي از كشورها به خاطر محدوديت منابع آب كاشت‌ گوجه‌فرنگي و گندم اشاره كرد كه كاشت اين نوع محصولات در آنها ممنوع است .

وي در پايان گفت: در واردات و صادرات محصولات كشاورزي بايد علاوه بر ملاحظات غذايي به مسائل اقتصادي امنيت ملي توجه داشته باشيم و براي اين منظور نيازمند يك سند بالادستي استراتژيك براي خودكفايي و كنترل صادرات و واردات هستيم./ک
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.