سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای یک سلطنت طلب

مدیریت سایت های مستهجن جرم نیست

شبکه سلطنت طلب پارس، صدور حکم اعدام برای "سعید ملک پور" (گرداننده سایت های مستهجن) را ناعادلانه قلمداد کرد و خواستار آزادی وی شد.

به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران، "کیوان کابلی" مجری برنامه "ذره بین سیاسی" در شبکه سلطنت طلب پارس، صدور حکم اعدام برای "سعید ملک پور" (گرداننده سایت های مستهجن) را ناعادلانه قلمداد کرد و خواستار آزادی وی شد.

وی در همین رابطه مدعی شد: «سپاه پاسداران بودجه ای برای مقابله با جرایم اینترنتی و سایت های مبتذل و ضدفرهنگی از دولت دریافت نموده و عده ای را برای این منظور استخدام کرده و یک ارتش سایبری به راه انداخته است. آن ها به خاطر اینکه نشان بدهند بیکار ننشسته اند و دارند فعالیت می کنند، یک انسان بیگناه به نام "سعید ملک پور" را که فقط و فقط برای ملاقات خانواده و بستگان خود به ایران آمده بود، گرفته اند و می خواهند اعدامش کنند.»

همچنین جام نیوز به نقل از مجری شبکه سلطنت طلب پارس نوشت؛ «سعید مرتکب هیچ جرمی نشده است. او تنها یک برنامه نویس کامپیوتری است. در ایران قاضی اصلا نمی داند کامپیوتر چیست تا بتواند جرم او را ثابت کند.»!!


کابلی در خاتمه گفت: «بر فرض هم که چنین باشد و او به اقتضای تحصیلات و تخصصی که دارد به چند سایت اینترنتی خدمات فنی و برنامه نویسی داده باشد؛ از لحاظ حقوقی همه می دانند که کار او جرم محسوب نمی شود. طبق کدام قانون می شود کسی را به اتهام اقدام به کاری در یک مملکت دیگر، آن هم در فضای اینترنت که عرصه آزادی و گردش اطلاعات است، گرفت و بالای دار برد؟»!!!

شایان ذکر است سعید ملک‌پور در کانادا و با حمایت یک شرکت آمریکایی اقدام به تأسیس و راه اندازی سایت های مستهجن متعدد به زبان فارسی کرده بود.

وی در سال 87 پس از بازگشت از کانادا به ایران، شناسایی و دستگیر و از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به اتهام "افساد فی الارض" به اعدام محکوم شد. این رأی چند روز پیش، پس از رفع نقص، از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.