سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معماري ديجيتال رونمايي مي شود

کتاب "معماري ديجيتال" به نويسندگي پرفسور محمود گلابچي، علي اندجي گرمارودي، و حسين باستاني 23 بهمن در موزه امام علي(ع) رونمايي مي شود.

سيد عليرضا قهاري رئيس انجمن مفاخر معماري ايران به

خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران

گفت: کاربرد روز افزون کامپيوتر در زمينه هاي طراحي، معماري و مهندسي از مهمترين دستاوردهاي سال هاي اخير در راستاي ارتقا فرآيند طراحي و افزايش بهره وري در مراحل مختلف از طراحي تا اجراي يک پروژه محسوب مي شود.

وي افزود: فرآيند طراحي و توليد به کمک کامپيوتر مي تواند در حوزه وسيعي از فعاليت هاي علمي و صنعتي امروز مانند معماري، طراحي صنعتي، مهندسي ساختمان و مهندس مکانيک و صنايع نقش بسيار مهمي ايفا مي کند.

قهاري تصريح کرد: معماري ديجيتال به طراحان و معماران براي خلق ساختارهاي حقيقي به شکل مجازي کمک مي‌کند به گونه اي که آنان مي‌توانند پيش از ساختن طرح در فضاي دروني طرح، تمامي شرايط را مورد بررسي قرار دهند.

رئيس انجمن مفاخر معماري ايران بيان کرد: کتاب معماري ديجيتال براساس آخرين دستاوردهاي علمي در جهان با هدف آشنا نمودن طراحان و سازندگان با طراحي ديجيتال و نيز فرآيند هاي طراحي و توليد با کامپيوتر، امکان طراحي در فضاي مجازي با بهره گيري از تجسم ذهني و شبيه سازي تاليف شده است.

وي اظهار داشت: اين کتاب به شناخت محيط هاي طراحي، ساخت، خصوصيات و امکانات محيط هاي طراحي به کمک کامپيوتر و نيز ساخت و توليد ديجيتال مي پردازد و سپس نقش کامپيوتر در طراحي، طراحي ديجيتال، فرآيند طراحي معماري و طراحي الگوريتمي را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

قهاري افزود: کتاب معماري ديجيتال همچنين پيشينه و تاريخ معماري ديجيتال و راه حل هاي ديجيتال در طراحي پروژ هاي بزرگ مورد توجه قرار مي‌گيرد.

شايان ذکر است، سي و سومين گفتمان هنر و معماري به رونمايي کتاب معماري ديجيتال اختصاص دارد و در آن دکتر کتايون تقي زاده، دکتر مهناز محمودي، ساناز افتخارزاده، دکتر جليل اوليا، کوروش ديباج طباطبايي و احمد علي پور به معرفي کتاب مي‌پردازند./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.