سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلیط شبکه سحر برای سفر" خانه بی پرنده"، سوپ تلخ" و " دلایل اصلی" به پاکستان

مدیر سیمای اردوی شبکه سحر از دوبله سریال داستانی" خانه بی پرنده" و دو تله فیلم" سوپ تلخ "و " دلایل اصلی" در پاکستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، داود اسکندری در همین باره گفت: با یک گروه دوبله حرفه ای اردو در اسلام آباد پاکستان هماهنگی های لازم صورت گرفته و دوبله سریال داستانی و دو تله فیلم مزبور به ایشان واگذار شده است.

مدیر سیمای اردوی شبکه سحر افزود: در حال حاضر ترجمه متون فارسی این برنامه ها به پایان رسیده و گروه در حال انتخاب صدا برای نقش های مختلف این سه اثر هستند.

اسکندری با اشاره به اینکه ظرف یک سال گذشته ظرفیت سیمای اردو برای زبانگردانی و پخش فیلم و سریالهای ایرانی به زبان اردو به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است، تصریح کرد: اسلام آباد که دوبله" خانه بی پرنده"، " سوپ تلخ" و " دلایل اصلی" توسط گروهی مستقر در این شهر صورت می گیرد، اخیراً به کانون های پیشین سفارش دوبله اردو از طرف شبکه سحر افزوده شده که امیدواریم به قطب مطمئن دیگری برای توسعه کار و هر چه نزدیک کردن محتوا و ساختار برنامه های سیمای اردو به ویژگیهای بومی مخاطبان سیما تبدیل شود.

این مدیر رسانه ای خاطرنشان کرد: در تهران، قم، دهلی، بمبئی و کراچی نیز از همکاری چندین گروه دوبله متبحر با صدا پیشگان حرفه ای بهره می بریم و اخیراً زمینه و مقدمات شکل گیری یک گروه دوبله اردوی دیگر در زاهدان را نیز پیگیری می کنیم.

" خانه بی پرنده" که در حال دوبله در اسلام آباد است، قبلاً از شبکه تهران هم روی آنتن رفته و سریالی 32 قسمتی است.

این سریال، ملودرامی خانوادگی است و قصه دختری به نام ملیحه (روناک یونسی) را روایت می کند که در دو سالگی و در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله، مفقود می‌شود. حاج عباس (سعید نیکپور) و مرضیه (آهوخردمند)، پدر و مادر دختر در این سال‌‌ها به دنبال یافتن فرزند خود هستند، تا اینکه پس از ۲۷ سال او را پیدا می کنند و با ورود دختر جوان به خانه حاج عباس و مرضیه زندگی این زوج سالمند دگرگون می‌شود.

در خانه بی پرنده( به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه کنندگی امیر حسین شریفی) ۸۰ بازیگر اصلی و فرعی حضور دارند که از آن جمله اند: شهروز ابراهیمی، کاظم افرندنیا، محمد ابهری، پیام اسکندری، صدرالدین حجازی، محمد حاتمی، آهو خردمند،اسماعیل خلج، جعفر دهقان، ساقی زینتی،کسری ذوالفقاری،آذین سواحلی، لیلا ستایشی، سوگل طهماسبی، کامران فیوضات، ابوذر فرهادی ستار، سامیه لک، فریدون محرابی، حمیدرضا مرادی، سعید نیکپور، مینا نوروزی، سارا نازپرور، مهدی وثوق‌راد و روناک یونسی.

" سوپ تلخ" نیز کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دوم سیما است که توسط علی حجازی مهر تهیه شده و کارگردانی آن بر عهده حسین قاسمی جامی بوده است.

موضوع این فیلم درباره سروان مینو صابری مأمور ستاد مبارزه با مواد مخدر است. او در جریان یک ماموریت وارد یک باند قاچاق مواد مخدر می‌شود و قصد دارد اعضای باند را پس از شناسایی منهدم کند. با ورود سروان صابری به باند قاچاق مواد مخدر، وقایعی تازه اتفاق می افتد ....

از جمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند می‌توان به حمیرا ریاضی (سروان مینو صابری)، پگاه خسروی (ژاله)، امیر دلاوری (سعید)، عسگر قدس (عزیز)، محمد فیلی (قلیچ) و ساقی زینتی (اعظم) اشاره کرد.

" دلایل اصلی" دیگر تله فیلم در حال دوبله سیمای اردوی سحر، مضموني معمايي ـ پليسي دارد و كاظم معصومي كارگرداني و امير حسين شريفي تهيه كنندگي آن را به عهده داشته اند. «دلايل اصلي» داستان دو شريك مالي به نامهاي مسعود و علي است كه مديران يك شركت ساختماني در يكي از شهرهاي شمالي هستند، طي حادثه اي علي به قتل مي رسد و سرگرد كاوه از بخش جنايي پليس كه به طور اتفاقي با اين قتل روبرو شده، پيگيري پرونده را به عهده مي گيرد....

جعفر دهقان، صدر الدين حجازي، ماه چهره خلیلی، آزاده صمدی، آرش مجيدي، ميرطاهر مظلومي و فرخ نعمتي از جمله بازيگران اين تله فيلم هستند که فیلمنامه آن به قلم کیانوش اسلامی و سید رضا حسینی نگارش یافته و توسط گروه فیلم و سریال شبکه دوم سیما تولید شده است./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.