سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح و كلنگ زنی یکصد پروژه گردشگری و میراث فرهنگی

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی هم چنین بیش از یکصد پروژه در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در سراسر کشور به افتتاح و کلنگ زنی می شود.

 
به گزارش خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری : بر اساس این گزارش به مناسبت سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي 110 پروژه در قالب هتل ها، مراكز خدمات بين راهي، طرح هاي مرمتي، فضاسازي اماكن تاريخي، كمپ هاي گردشگري، موزه هاي مردم شناسي، دفاتر خدمات مسافرتي، مجتمع هاي پذيرايي، خانه هاي صنايع دستي، مجتمع هاي آب درماني و خانه هاي جهانگردي، افتتاح يا كلنگ زني خواهد شد.
این گزارش می افزاید : 22 طرح مرمتی، گردشگری و سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی، یک هتل 2 ستاره شهرستان دهلران، سفره خانه سنتی حمام جارچی در اصفهان، ، هتل آپارتمان یاس در شهرستان بوشهر، کمپینگ گردشگری و مجتمع پذیرایی باغ گیلاس شهریار در استان تهرن و مجتمع پذیرایی سپینو در ورامین به بهره برداري مي رسد.
هم چنین افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی در مشهد، بهره برداری از مجتمع آبدرمانی آبترش سربیشه در خراسان جنوبی و خانه جهانگرد در استان سمنان و بهره برداري از مجتمع اقامتی- پذیرایی پالیز کرمان از دیگر پروژه های گردشگری به مناسبت دهه فجر است.
فاز نخست مجتمع پذیرایی ناهارخوران و فاز نخست مجتمع خدمات بین راهی شرکت ارگ پردیسان در استان گلستان نیز به بهره برداري رسيده و کلنگ هتل پارس نیک استان به زمین زده خواهد شد.
افتتاح 6 واحد پذیرایی در شهرهای چالوس ، بابلسر، نوشهر ، آمل، محمودآباد، ساری ، 3 هتل آپارتمان ، 2 هتل، یک متل و یک واحد مهمانپذیر در استان مازندران وافتتاح پارک روستایی سریزد از دیگر طرح هاي قابل بهره برداری در ایام دهه فجر است.
فاز نخست منطقه نمونه گردشگری رودشو در شهرستان زندیه و فاز دوم پروژه رفاهی هتل امام رضا در استان مرکزی نيز افتتاح می شود.
هم چنین پایان مرمت و احیای کلیسای اسپنانوس در جلفاي اصفهان و افتتاح چند موزه مردم شناسی در سطح استان و پایان مرمت و پاکسازی ایوان سردر ورودی مسجد امام در اصفهان از جمله پروژه های قابل بهره برداری در بخش میراث فرهنگی ویژه دهه فجر به شمار می رود.
شروع مرمت و ساماندهی مسجد جامع ریز شهرستان جم در استان بوشهر، رونمایی از پایان مرمت خانه تاریخی مند در بافت تاریخی عودلاجان تهران، بهره برداری از 3 واحد احیاء شده آسبادهاي نشتیفان خواف و افتتاح موزه مردم شناسی شهرستان سرخس در استان خراسان جنوبی نیز از جمله پروژه های میراث فرهنگی هستند كه به مناسبت دهه فجر انجام می شود.
بر اساس اين گزارش آسبادهاي مرمت شده شهرستان نهبندان و موزه پیراحمد زهرنوش در استان خراسان جنوبی در این ایام به بهره برداري رسيده و مرمت حمام حسینیه اعظم زنجان نیز به پايان خواهد رسيد.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.