سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده نيروي دريايي عمان:

ناو شكن جماران نيازي به تعريف و تمجيد ندارد

فرمانده نيروي دريايي عمان با اشاره به بازديد خود از ناوشكن جمهوري اسلامي "جماران" گفت: ناوشكن جماران نيازي به تعريف و تمجيد ندارد و ما به عنوان كشور دوست و همسايه ايران به آنچه كه ديديم افتخار مي كنيم.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، دريابان عبدالله بن خميس بن عبدالله الرئيسي فرمانده نيروي دريايي كشور سلطنت عمان در پي بازديد از ناوشكن جمهوري اسلامي ايران جماران و در ديدار با امير سرتيپ سلامي رئيس كميته مشترك دوستي نظامي جمهوري اسلامي ايران و عمان گفت: ناوشكن جماران نيازي به تعريف و تمجيد ندارد و ما هم به عنوان كشور دوست و همسايه ايران به آنچه كه ديديم افتخار مي كنيم.

وي موضوع مقابله با دزدان دريايي را از دغدغه هاي نيروي دريايي عمان دانست و اظهار داشت: به خاطر وجود نوار ساحلي و حضور دزدان دريايي در شمال اقيانوس هند اين موضوع به يك مشكل اساسي تبديل شده است و البته در صورتي كه مقابله با دزدان دريايي به صورت جدي انجام شود حتماً اين مشكل حل خواهد شد.

فرمانده نيروي دريايي عمان ضمن تشكر از استقبال گرم مقامات نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان كرد: روابط تاريخي ديرينه اي بين دو كشور ايران و عمان وجود دارد كه اميدواريم اين روابط گسترش يابد.

در ابتداي اين ديدار امير سرتيپ سلامي جانشين معاونت اطلاعات و عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به حساسيت مقابله با دزدان دريايي اظهار داشت: نيروي دريايي ارتش در راستاي مقابله با پديده شوم تروريسم دريايي از سال 2010 در محدوده تنگه باب المندب و جنوب درياي سرخ تا كنون از 1800 شناور حراست كرده است.

وي با بيان اينكه سازمان ملل و سازمان دريايي (IMO) به خاطر حضور مستمر نيروي دريايي ارتش و مقابله با دزدان دريايي براي فرماندهان ما لوح تقدير ارسال كرده است گفت: نيروي دريايي ارتش تا كنون 80 درگيري با پديده شوم تروريسم دريايي داشته و در همه آنها دزدان دريايي را ناكام گذاشته است.

سرتيپ سلامي با تأكيد بر لزوم تحكيم و توسعه روابط بين كشورهاي عمان وايران اذعان داشت: نيروي دريايي ارتش علاقمند است كه رزمايش هاي مشترك خود را علاوه بر امداد و نجات دريايي در سطح تاكتيكي نيز گسترش دهد.

وي همچنين اظهار اميدواري كرد كه نيروهاي دريايي ارتش ايران و عمان در زمينه آموزش نيز تبادل و تعامل بيشتري با هم داشته باشند./ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.