سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند//

وجود 800 گونه گیاهی با کیفیت در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 800 گونه گیاهی با کیفیت در خراسان جنوبی وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛غلامرضا هادربادی ظهر امروز در جمع مسئولان از وجود 82 هزار بهره‌بردار کشاورزی در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: کشاورزی خراسان جنوبی تحت‌الشعاع خشکسالی‌های پی در پی گرفته است و کاهش نزولات آسمانی کشاورزان استان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
وی به گوشه‌ای از توانمندی‌های خراسان جنوبی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی رتبه نخست تولید زرشک و عناب، رتبه دوم زعفران کشور، رتبه سوم در تولید انار مرغوب و رتبه پنجم در تولید گل نرگس را دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 15 درصد جمعیت شتر کشور در خراسان جنوبی است، افزود: همچنین 800 گونه گیاهی با کیفیت نیز در سطح استان کشت می‌شود که دارای ارزش زیادی است.
هادربادی ادامه داد:‌ همچنین چرخه کامل گوشت مرغ نیز در استان وجود دارد که این موارد گوشه‌ای از توانمندی‌های خراسان جنوبی در بخش کشاورزی است.
وی اظهار داشت:‌ با توجه به مرزی بودن خراسان جنوبی و ضرورت اسکان مردم در مناطق روستایی نیاز است که به بخش کشاورزی توجه ویژه شود تا مردم انگیزه کافی برای حضور در روستاها را داشته باشند و نرخ مهاجرت به شهر نیز کاهش پیدا کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کشاورزی در خراسان جنوبی امنیت‌محور است، تصریح کرد: اقلیم خراسان جنوبی شرایط مناسب برای کشاورزی را دارد چرا که شب سرد و روز گرم به لحاظ علمی به معنی کیفیت است چرا که در عطر، رنگ و کیفیت محصولات تاثیرگذار است.
هادربادی اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای 300 روز آفتابی است و این به معنای این است که اگر چه محصولات استان ما از نظر کمی در رده پایین است ولی از نظر کیفیت قابل مقایسه با محصولات سایر مناطق نیست.
وی ادامه داد:‌همچنین در دنیای امروزی که بشر گرفتار زندگی ماشینی شده است و سلامتی مردم را تحت تاثیر قرار داده است محصولات باغی می‌تواند این بیماری‌ها را کنترل کند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.