سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات تحصیلی کودکان بر روابط بزرگسالان تاثیرگذار است

مشکلاتی که کودکان درخواندن، نوشتن، ریاضیات و استدلال دارند اغلب سبب میشود که موفقیت در تحصیل برای کودک عذاب آور شود و در برخی موارد منجر به دلسردی به عزت نفس پایین و روابط ضعیف با همسالان می‌شود.

رضا ریش‌پور کارشناس ارشد روانشانسی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلات تحصیلی در دوران کودکی تا دوران بزرگسالی ادامه می‌یابد و به مشکلات مربوط به اشتغال و سازگاری اجتماعی آنها تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: کودکانی که دچار مشکلات تحصیلی میشوند از نظر هوشی در بسیاری از مواقع با همسالان خود از نظر هوشی مشابه هستند و این کودکان دریک زمینه تحصیلی خاص به مراتب کمتر از حد مورد انتظار هستند و مشکلات تحصیلی آنها مانع از پیشرفت آنها و نهایت تداخل در فعالیت‌های روزمره زندگی آنها می‌شود.

ریش پور در ادامه گفت: مشکلات تحصیلی ممکن است با سیار اختلالات کودکان همراه باشد اختلال افسردگی عمده، اختلال نقص توجه، بیش‌فعالی(‌ADMD)، اختلالات ارتباط همراه است.

ریشپور در پایان خاطر نشان کرد: استعداد ژنتیکی،‌اختلالات عصبی و سایر اختلالات طبی ممکن است در بروز مشکلات تحصیلی نقش دارد اما بسیاری از کودکان و نوجوانان دچار مشکلات تحصیلی و؟ هیچ عامل خطر ساز خاصی نیستند./ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.