سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ به همت آستان قدس رضوي؛

كتاب امام رضا(ع) به روايت اهل سنت چاپ و منتشر شد

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي از چاپ و انتشار«كتاب امام رضا(ع) به روايت اهل سنت» به نه زبان زنده دنيا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمين سيد جلال حسيني با بيان اينكه ترجمه و نشر اين كتاب از سال گذشته شروع شده و تا پايان سال جاري به اتمام مي‌رسد، گفت: اين كتاب به زبان‌هاي؛ عربي، فرانسه، اردو، انگليسي، روسي، آذري، بنگالي، تاجيكي مي‌باشد.

وي اظهارداشت: محمد محسن طبسي در اين كتاب با تحقيق و بررسي وسيع و گسترده و با استفاده‌ي بيش از 200 عنوان منبع اصيل اهل سنت و مذاهب گوناگون آن، به بيان مواضع مثبت و نظرهاي واقع‌بينانه آنان در برابر امام رضا(ع) پرداخته است.

حسيني خاطرنشان كرد: سخنان، عملكرد و نوع نگاه اهل سنت  به ويژه دانشمندان آنان درباره حقيقت نوراني امام رضا(ع) از دوران آن حضرت تا حال حاضر بيان شده است.

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي با اشاره به تشرف هزاران زائر از سراسر دنيا و با فرقه و مذاهب گوناگون به حرم مطهر رضوي گفت: روشن نبودن ديدگاه اهل سنت درباره امام رضا(ع)، اظهار نظرهاي پراكنده آنان درباره آن حضرت، فتنه‌گري وهابيت، تحريف شخصيت اهل‌بيت(ع)، فتواهاي فتنه‌گرايانه آنان در تحريف اماكن مذهبي و فقدان پژوهش جامع در اين زمينه از ضرورت‌هاي تهيه اين كتاب بوده است.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي خاطرنشان كرد: در اين كتاب در فصل‌هاي مجزا و به طور مفصل زندگاني، شخصيت، روايت، ولايت عهدي، امامت، كرامت و فضيلت زيارت آن حضرت با رويكردي توصيفي، تحليلي عنوان شده است.

وي اضافه كرد: در كتاب«امام رضا(ع) به روايت اهل سنت» بيش‌تر ديدگاه‌هاي علماء و پيروان شافعي، مالكي، حنبلي، حنفي و ظاهري عنوان شده و از نظر زماني ديدگاه اهل سنت از سده دوم هجري قمري تا كنون مورد نظر است.

حسيني افزود: در اين كتاب سخنان گروهاي جعلي و بدعه آميز وهابيت كه به تصريح اهل سنت از آنان نيستند در اين كتاب نيامده است. /س

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.