سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

اعلام ویژه برنامه‌های هفته وحدت در حرم مطهر رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اسلامی از برگزاري ويژه برنامه‌هاي هفته وحدت در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی با بیان این که در پرتو و سایه وحدت، اتحاد و انسجام بین همه مسلمانان ایجاد می‌شود، افزود: مسأله وحدت بسیار مورد تأکید دین مبین اسلام و آیات الهی بوده است و با وحدت و همبستگی راه و روش و سیره رسول خدا‌(ص) که همان تقریب رسالت الهی است، ميسر شود.

وي اظهارداشت: دنیای اسلام مي‌بايست در برابر دشمنان با اتحاد و وحدت حركت كند تا توطئه و شبهه‌افكنی دشمنان بی‌اثر شده و زمینه‌سازی برای جهانی شدن اسلام بیش از پیش فراهم شود.

حسيني با اشاره به این که وحدت جامعه بشری در نزد پیامبر(ص) اولویت بیشتری از وحدت در میان امت اسلامی داشت، اضافه کرد: امروز همه مسلمانان باید از سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) پيروي كرده و از تفرقه افکنی دشمنان اسلام جلوگیری كنند.

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي با تأکید بر وحدت هر چه بیشتر مسلمانان در اوضاع کنون جهان، هفته وحدت را فرصت مناسبی برای تحکیم پیوند مسلمانان سراسر جهان بیان کرد.

وي از برگزاري روزانه 12 جلسه برنامه سخنراني و بيان معارف ويژه عموم زائران در اماكن متبركه حرم مطهر رضوي ويژه هفته وحدت خبر داد و اظهارداشت: تشيع منادي وحدت جامعه اسلامي، پيشرفت و ارتقاء در سيره نبوي، دين و جامعه بشري، اوصاف پيامبر اكرم(ص) در قرآن و وحدت اسلامي در سيره نبوي از جمله موضوعاتي است كه در اين جلسات بيان مي‌شود.

وی درخصوص برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برای زائران غیرایرانی بارگاه منور رضوی گفت:  جلسه سخنراني و بيان معارف و سيره معارف نبوي برای زائران عرب، اردو و آذری زبان در اماکن متبرکه و اتاق‌های گفتگوی اینترنتی حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.

وي، «حضرت رسول، عامل وحدت ميان مسلمانان»، «مكتب جعفري پوياترين مكتب جهان اسلام»، «نقش وحدت امت اسلامي در مقابله با استكبار جهاني»، «وحدت از منظر قرآن» و «سيره نبوي» را از جمله موضوعاتي عنوان كرد كه در اين جلسات سخنراني مطرح مي‌شود.

حسینی با بيان اينكه همزمان با هفته وحدت 20 محفل قرآنی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است، خاطرنشان كرد: ترتیل کلام الله مجید، محفل انس با قرآن ویژه خواهران و عموم، جنگ قرآنی کودک و نوجوان و محفل انس با قرآن در جوار عترت از جمله محافل قرآنی بارگاه منور رضوي در اين ايام است.

وي با اشاره به برگزاري 12 عنوان مسابقه فرهنگي با موضوع پيامبر اكرم(ص) براي زائران بارگاه منور رضوي تصريح كرد: مسابقات«رسول مهر»، «در آستان جانان»، «آفتاب طوس»، «ميلاد نور»، «در سايه‌سار آفتاب هشتم»، «شمس‌الشموس»، «آفتاب طوس»، «ماه بهشتي»، «در حريم سبز عشق» برخي از اين مسابقات فرهنگي مي‌باشد.

وي در ادامه به ارسال پيام تبريك  هفته وحدت به 6 هزار مشترک غیرایرانی آستان قدس رضوی از طریق پست الکترونیک اشاره كرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: نشست تخصصي«بيداري اسلامي و وهابيت» ويژه زائران، طلاب و فرهيختگان عرب زبان با سخنراني شيخ نجم‌الدين طبسي، پژوهشگر و محقق حوزه علميه تدارك ديده شده است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه «بیدرای در عرصه دینداری» برای عموم زائران، کاروان‌های زیارتی و اردویی حرم مطهر رضوی با موضوع وحدت اسلامي و سيره نبوي در رواق دارالهدایه برگزار می‌شود.

وی در ادامه به ارائه خدمات به زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در قالب نمایشگاه‌های«حکایت آفتاب» و «کبوترانه» در سردر غربی صحن جامع رضوی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها در هفته وحدت پذیرای کودکان و نوجوانان و عموم زائران می‌باشد./س

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.