سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران؛

سپرده گيري در قبال تسهيلات ممنوع است/تا پايان سال 100 هزار کارت ميزان به کارگران پرداخت مي شود

مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران از پرداخت 100 هزار ميزان کارت در قالب يک و نيم ميليون تومان کارگران خبر داد و تاکيد کرد: در بانک قرض الحسنه مهر ايران سپرده گيري در قبال ارائه تسهيلات ممنوع است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در نشست خبري که به مناسبت دهه فجر به ميزباني وزارت اقتصاد برگزار شد، غلامرضا مصطفي پور با اشاره به عمر چهار ساله بانک قرض الحسنه مهر ايران اين بانک را نخستين بانک تخصصي قرض الحسنه اي عنوان کرد که توانسته به سيستم بانکداري اطمينان دهد که منابع آن جز قرض الحسنه مصرف نمي شود.

مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران تصريح کرد: در حال حاضر اين بانک بالغ بر 10 هزار ميليارد ريال منابع، 700 هزار سپرده گذار، 400 هزار پرونده، 9 هزار ميليارد ريال تسهيلات در کارنامه خود دارد ضمن اينکه کليه خدمات بانکداري از جمله شتاب، خدمات سانتا، صدور ضمنانتنامه، حواله جات و بروات و سرويس دهي دستگاه هاي ATM و POST را ارائه مي دهد.

وي با بيان اينکه نسبت مطالبات به کل پرداخت ها کمتر از نيم درصد است، به ادغام اين بانک با صندوق مهر امام رضا اشاره کرد و گفت: اين بانک در حال حاضر 383 شعبه دارد که با ادعام با شعب صندوق امام رضا به 450 شعبه خواهد رسيد.

وي با بيان اينکه تمامي 383 شعبه بانک قرض الحسنه مهر ايران به صورت آنلاين شبکه هستند، افزود: تمامي خدمات پس انداز و جاري قرض الحسنه در اين بانک ارائه مي شود.

وي خاطر نشان کرد: تعداد چک هاي برگشتي بانک قرض الحسنه مهر ايران کمترين درصد را دارد که بيانگر اين است که مشتريان حساب جاري اين بانک انتخاب شده اند.

وي از ارائه کارت اعتباري متصل به سيستم ميزان به تعداد 100 هزار کارگر تا پايان سال خبر داد و افزود: تعداد 25 هزار کارت توسط بانک رفاه کارگران، 25 هزار بانک توسعه تعاون و 50 هزار نيز از سوي بانک قرض الحسنه مهر ايران به کارگران اعطا مي شود که سقف آن براي هر کارگر يک ميليون و 500 هزار تومان است و در مجموع دو ميليون کارگر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وي با بيان اينکه هزينه عملياتي اين بانک صفر است، گفت: هزينه هاي اين بانک در قالب پس انداز و جاري قرض الحسنه تامين مي شود و تسهيلات نيز در قبال 4 درصد کارمزد به متقاضيان داده مي شود.

وي با بيان اينکه ممکن است در بدو تاسيس بانک به دليل استفاده از مديران سابق ديگر بانک ها سپرده گيري در قبال ارائه تسهيلات انجام شده باشد، افزود: در حال حاضر بانک متبوعش، سپرده گيري در قبال پرداخت تسهيلات ممنوع و انجام آن تخلف است، بنابراين هر کس اقدام به اين کار کند، قراردادش تمديد نخواهد شد.

وي يادآور شد: در حال حاضر سقف تسهيلات بانکي قرض الحسنه مهر ايران براي نيازهاي ضروري 2 ميليون تومان، اشتغال تا سقف 10 ميليون تومان و براي اشخاص حقوقي و بنگاه هايي که تمايل به ارائه قرض الحسنه به کارکنان خود دارند، دو برابر تسهيلات و تا 20 ميليون تومان خواهد بود.

مصطفي پور گفت: ميزان اشتغال ايجاد شده در بانک قرض الحسنه مهر ايران را از تاريخ 90/1/1 تا 90/10/30، 110 هزار اشتغال که سرانه هر اشتغال نيز ده ميليون تومان است و از سال 85 تاکنون 450 هزار اشتغال بوده است.

وي در خصوص دريافت وثيقه نيز گفت: وثيقه الزامي براي وصول اطمينان از وصول اقساط است،‌ ضمن اينکه نرخ سود تسهيلات در مقايسه با ديگر بانک ها که 21 درصد است، در اين بانک 4 درصد است.

وي همچنين گفت:‌ به افرادي که در شرايط استيصال هستند نيز تا 500 هزار تومان تسهيلات پرداخت مي شود.

وي با ابراز اميدواري از افزايش تعداد بانک هاي قرض الحسنه به 170 درصد بوده است، افزود:‌ بانک هاي قرض الحسنه نسبت به پايان سال 89، 155 درصد رشد داشته که نشان‌دهنده موفقيت اين بانک در مقايسه با شبکه بانکي اين کشور است.

مصطفي پور با اشاره به اينکه بانک در سال آينده فعاليتش را به صورت هدفمند به روي اشتغال متمرکز خواهد گرفت، گفت: برآورد مي شود تا بالاي 120 هزار اشتغال داشته باشيم.

وي تصريح کرد: در زمان ادغام اين بانک با صندوق مهر امام رضا 20 هزار متقاضي اشتغال وجود داشت که به تعداد 5 هزار متقاضي تا سقف 10 ميليون تسهيلات پرداخت شده ضمن اينکه در حال حاضر به بانک مرکزي تقاضا داده ايم که ميزان تسهيلات را تا 25 ميليون تومان افزايش دهيم./ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.