سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيمرغ اخلاق، اميد، آگاهي در جشنواره سي ام؛

خسرو معصومي:زندگي در خانه مستاجري را به ساخت فيلم هاي سخيف ترجيح مي دهم

مسائل و مشکلات مالي و اقتصادي به منظور توليد يک اثر، با توجه به علاقه ام به فعاليت در سينماي مستقل دليل روشني براي ساخت فيلم هاي سخيف نيست.

خسرو معصومي کارگردان در گفتگو با

خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران

گفت: سي امين جشنواره فيلم فجر تا به الان همراه با نظمي خاص و واکنش خوب و استقبال چشمگير مردم همراه بوده است.

وي در خصوص نشست فيلم "خرس" که در سي امين جشنواره فيلم فجر در برج ميلاد برگزار شد، عنوان کرد: عدم حضور بازيگران در نشست خبري فيلم "خرس" با اظهارات غيرواقعي اهالي رسانه مبني بر مخالفت بازيگران اين فيلم مطابقت ندارد و صادقانه بيان نشده است در حالي که علت حضور نيافتن برخي از بازيگران اين فيلم از جمله پرويز پرستويي اين نشست سفر وي به شهرستان بود.

وي افزود: پيشداوري دوستان نسبت به اين مسئله به تنگ نظري آنان برمي‌گردد که نمي توانند فيلمي شايسته با موضوع معضل اجتماعي را ببينند.

وي در ادامه گفت: من از سينماي مستقل دست برنمي دارم و به خاطر مسايل مالي به سمت ساخت فيلم هاي سخيف نمي‌روم و حاضرم در همان خانه‌ي مستاجري خود زندگي کنم.

معصومي در خصوص اعلام خبري مبني بر مميزي داشتن فيلم "خرس" با اشاره به اينکه اصلاحيه بايد قبل از صدور پروانه ساخت صورت گيرد، اظهار داشت: فيلم "خرس" مميزي خاصي نداشته و نقش اول اين فيلم را پرويز پرستويي در قالب شخصيت رزمنده اي بازي مي‌کند که در هنگام دريافت پروانه ساخت اشکالي بر آن وارد نشد اما پس از اتمام مراحل ساخت اين فيلم مسئولان اعلام کردند که اين شخصيت نبايد به صورت يک فرد رزمنده به تصوير کشيده شود.

وي افزود: در اين راستا نکته‌ي حائز اهميت اين است که کليه اصلاحيه‌هاي يک فيلم بايد قبل از صدور پروانه ساخت بر آن اعمال شود نه اينکه پس از اتمام کليه‌ي مراحل اجرايي اصلاحيه‌هايي نامعقول به يک اثر وارد شود.

وي با اشاره به نقطه نظرهاي مثبت اهالي سينما در جشنواره نسبت به فيلم "خرس" اظهار داشت: تمام تلاش هاي من در طي 30 سال کار حرفه اي ام ساخت فيلمي بهتر از کار قبلي ام بوده است مي‌توانم به جرات بگويم "خرس" بهترين فيلم من است.

معصومي خاطرنشان کرد: کسب سيمرغ جشنواره براي من داراي ارزش و باعث افتخار است و فيلمسازان را تشويق به ساخت آثاري شايسته تر و بهتر مي‌کند./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.