سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج یک تحقیق نشان داد؛

افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی میکروارگانیسم های جدا شده از خون بیماران بستری

نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که مقاومت آنتی بیوتیکی میکروارگانیسم های جدا شده از خون بیماران بستری در بخش های عفونی افزایش قابل توجهی یافته و در برخی از موارد به حد 60 تا 65 درصد نیز رسیده است.

علیرضا نصیبی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: متأسفانه در سال های اخیر به دلایل مختلفی همچون مصرف بی رویه داروها، بروز مقاومت های دارویی به شدت افزایش یافته است.

وی گفت: باکتری های شایع و الگوی مقاومت آنها در مناطق مختلف بسیار متفاوت بوده و داشتن این تفاوت ها در روند درمان عفونت ها تأثیرگذار است.

نصیبی با بیان اینکه بروز مقاومت آنتی بیوتیکی در برابر داروها مورد استفاده در بخش های عفونی می تواند بسیار مشکل ساز باشد اظهار داشت: با افزایش مقاومت های آنتی بیوتیکی در واقع درمان بیماری ها و مبارزه با عوامل میکروبی بسیار مشکل خواهد شد.

وی تصریح کرد: نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داده که مقاومت آنتی بیوتیکی میکرو ارگانیسم های جدا شده از خون بیماران بستری در بخش های عفونی افزایش قابل توجهی یافته و در برخی از موارد به حدود 60 تا 65 درصد نیز رسیده است.

نصیبی یادآور شد: گونه های آنتروباکتر استافیلوکوک اورئوس، سودوموناسر، اشریشیاکلی، آسنیتوباکتر، کلبسیلا و استروپتوکوک از جمله شایعترین و مهمترین میکروارگانیسم های جدا شده از خون بیماران بستری در بخش های عفونی است که با الگوهای متفاوتی در برابر آنتی بیوتیک ها از خود مقاومت نشان می دهند.

وی خاطرنشان کرد: اکساسیلین، ارترومایسین، کلیندامایسین، سفتازیدیم، آمکیاسین، جنتامایسین، آیمی پنم، سیپروفلوکساسین و سفتریاکسون از جمله مهمترین و شایعترین آنتی بیوتیک هایی هستند که مقاومت آنتی بیوتیکی میکروارگانیسم های جدا شده از خون بیماران بستری در بخش عفونی، نسبت به آنها قابل توجه بوده است./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.