سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچ صنعتی مانند فناوری اطلاعات کارآفرینی ندارد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: به ازای هر 15 میلیون تومان امکان ایجاد یک شغل در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد.

علی حکیم جوادی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به پتانسیل بالای صنعت فناوری اطلاعات برای اشتغالزایی و کارآفرینی در کشور به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: با توسعه صنعت فناوری اطلاعات مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی با سرمایه گذاری های مشخص و محدود بر طرف می شود و صنعت فناوری اطلاعات جایگاه ویژه ای در میان صنایع دارد و محور کلیدی برای آن محسوب می شود و در نقشه علمی کشور نیز یکی از شش اولویت نخست فناوری ها صنعت فناوری اطلاعات در کنار فناوری بایو و نانو قرار گرفته است.

حکیم جوادی با بیان اینکه در طی یک سال بیش از 75 هزار تجارت در جهان توسط صنعت فناوری اطلاعات ایجاد می شود و در میان صنایع بی بدیل است خاطرنشان کرد: گام اول برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور ایجاد زیرساختی به عنوان شبکه ملی اطلاعات است که با سرمایه گذاری اولیه دولت و بخش عمومی مانند مخابرات انجام می شود.

وی افزود: کشورهایی که عقب ماندگی را در خود احساس می کنند باید به سمت ایجاد ساختار فناوری اطلاعات و توسعه آن بروند.

حکیم جوادی تصریح کرد: وزارتICT برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها را در مسیر رونق صنعت و بازار فناوری اطلاعات و فرهنگ سازی این حوزه بسیار مؤثر دانسته اما باید جشنواره ها نیز هدفمند بوده و مسیری خاص و مشخص را دنبال کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در پایان خاطرنشان کرد: طبق قوانین مبنی بر نقش وزارت ارتباطات به عنوان سیاستگذار، هدایتگر و نظارت کننده در این حوزه، حمایت های لازم را برای برگزاری دومین جشنواره صنعت، بازرگانی و فناوری اطلاعات خواهیم کرد.

گفتنی است، دومین جشنواره صنعت، بازرگانی و فناوری اطلاعات 20 تا 22 دی ماه امسال در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.