سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

توزیع عادلانه بودجه لازمه گرایش هنرمندان به بخش های مختلف هنر است

توزیع عادلانه درخصوص بودجه به بخش های مختلف هنر می تواند باعث افزایش گرایش هنرمندان به عرصه های مختلف هنر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر؛فاطمه آلیا،عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران با بیان اینکه تأمین اهداف جنبه های مختلف هنر باعث تاثیرگذاری آن خواهد بود، گفت:در صورتی که اهداف موسیقی آرامش بخشی و پرهیز از موسیقی های غربی باشد می تواند تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

وی افزود:فعالیت در بخش موسیقی همانند موسیقی های اصیل که در دستگاه موسیقی ایرانی به عنوان یک هنر قابل توجه و آرامش بخش وجود دارد،می تواند باعث دستیابی موسیقی به اهداف خود شود.

آلیا با اشاره به اقبال مردم درخصوص موسیقی های حاوی پیام های اصیل،اظهار کرد:اقبال مردم معمولا در نظرسنجی ها به موسیقی، همان موسیقی هایی است که دارای پیام بوده و از موسیقی های محلی اقوام مختلف به شیوه جدید با همان اصلالت و معنای سنت های گذشته کشور که جنبه معنویی آن برجسته است گرفته شده است.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غلبه جنبه معنویی می تواند باعث اقبال مردم به موسیقی شود،گفت: این گونه موسیقی ها با پرهیز از هیجانی بودن و توجه به جنبه های معنویی و عرفانی که برگرفته از آداب و رسوم معنویی مردم است، می تواند باعث اقبال به این موسیقی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به موسیقی های سنتی شهرهای مختلف ایران تصریح کرد:این موسیقی ها در واقع بر مبنای آداب و رسوم بومی آن شهر بوده وجنبه معنویی آن برجسته و لطافت معنویی بر آن غلبه دارد؛ بنابراین ذائقه مردمی را که به آن تمایل دارند، می تواند تامین کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه موسیقی همانند سایر حوزه ها، عرصه جدید حماسی و انقلابی برای این هنر ایجاد شد که در سرودهای انقلابی و دفاع مقدس دیده می شود.

وی در ادامه افزود:موسیقی انقلابی و حماسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی زائیده طبع هنرمندان انقلاب بوده و نیاز هنری مردم ایران را تامین می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص بودجه کم در این عرصه که سبب کاهش حضور هنرمندان پیشکسوت شده است، گفت: در زمینه کاهش هنرمندان دلایل متعددی وجود دارد که از این عوامل می توان به عوامل انگیزشی اشاره کرد.نمی توان گفت که بودجه وزارت ارشاد صد در صد مطلوب است ولی بودجه مناسبی بوده و در این زمینه باید به توزیع عادلانه توجه کرد.

آلیا در پایان خاطرنشان کرد:توزیع عادلانه در خصوص بودجه به بخش های مختلف هنر بسیار مهم بوده و استفاده از سایر مکانیزم های تشویقی می تواند در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار باشد. بنابراین در این عرصه علاوه بر بودجه ، تشویق در طول سال، معرفی هنرمندان، نبود تبعیض در امتیازها می تواند باعث استقبال هنرمندان در این عرضه شود.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 تا 30 بهمن ماه به دبیری دکتر حسن ریاحی در تهران، قزوین، کرج، یاسوج ، شیراز و گرگان برگزار می شود./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.