سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم رونمايي از 33 عنوان کتاب نشر شاهد بيان شد:

مجتبي شاکري:آثار ادبي،‌ترازويي براي ارزشيابي خود مخاطب است

اثر ادبي بخصوص با موضوعي از موضوعات مطرح درحوزه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت؛ترازويي براي ارزشيابي و شناخت خود مخاطب است.

به گزارش خبرنگار بخش ادب باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل؛مراسم رونمايي از 33 عنوان کتاب" نشرشاهد" که امروز به مناسبت فرارسيدن سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي و با حضور مجتبي شاکري،‌مشاور فرهنگي رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران و رئيس دفتر اقتباس سيما فيلم،‌گروهي از نويسندگان فعال درحوزه نگارش کتابهاي مروج فرهنگ ايثارو شهادت محمدعلي فقيه مديرکل انتشارات و اطلاع رساني بنياد شهيد در کتابخانه تخصصي ايثار و شهادت برگزار شد.مجتبي شاکري،مشاور فرهنگي رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران و رئيس دفتر اقتباس سيما فيلم با اشاره به نکته حائز اهميتي چون بنانهادن ارائه سخني با خلق يک اثر و اهميت هسته بنيادين خلق يک اثر درپيش بردن يک مجموعه گفت:‌جوهره يک اثر انقلابي،‌همان چيزي بوده که اساس انقلاب ما بر آن استوار شده است.

وي تاکيد کرد:در صورت قرارگيري جوهره حرکت نويسندگان در راستاي تحولات انساني و نزديکي آدمي به مولفه هاي مطرح در مبحث انسان آرماني،مولفه هاي موثر در تحقق اين هدف در آثار نمود پيدا کرده و حرف اصلي را مي زنند.

مشاور فرهنگي رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران‌،اندازه يک کار هنري را به اندازه انقلاب،دانست و اظهارداشت:انقلاب اسلامي پس از 33 سال،‌انرژي لازم را براي به زير کشيدن چهارطاغوت منطقه داشته و بنابراين گذر زمان انرژي مضاعفي را به انقلاب تزريق مي کند.

شاکري با اشاره به تحولي از نوع تغيير ساختار حاکميتي جهان که اين روزها در سراسر نقاط جغرافيايي زمين،به وقوع پيوسته ،تصريح کرد:براساس وقوع اين تحول،‌باورهاي ما از رده بندي جوامع به هم ريخته و جايگاه کشورها،با مولفه هاي مادي،مشخص نمي شود.

وي گفت:اين تحولات نگرش ما را نسبت به مردم استوار بر انديشه هاي ديني و باورهاي انقلابي،‌تغيير داده است.

رئيس دفتر اقتباس سيما فيلم،‌اثر ادبي را ترازويي براي ارزيابي خود مخاطب دانست و افزود:نويسندگان بايد با شناخت تکنيک هاي داستاني غرب‌،آنها را  باز مهندسي کرده و آن ها را که به شکل بومي درآمده اند،با محتواهاي خود پرکنند.

شاکري خاطرنشان کرد:که هدف از خلق اثر داستاني،توصيف صرف نبوده و نويسندگان نبايد به بهانه فراگيري تکنيک هاي نوين و غربي داستان نويسي،از محتوا غافل بمانند.

لازم به ذکر است؛در پايان مراسم رونماي از 33 عنوان از کتابهاي نشرشاهد،از کتاب هايي با عناوين "فجر آفرينان" يادگاران انقلاب، فرهنگنامه جاودانه هاي تاريخ،خانه هميشه منتظر،فصلي از پايداري گيلان غرب،سخت تر از فولاد،‌سايه هاي سرو،‌وضو با خاک،لحظه ديدار،يلداي کوير،شکفتن برهامون،‌صداي آخر،حکايت سرداران،زندگينامه شهيد محمد علي رجايي،‌زندگينامه شهيد بهشتي،‌زندگينامه شهيد مصطفي چمران، زندگينامه شهيد عباس بابايي،‌زندگينامه شهيد مدرس و زندگينامه شهيد عماد مغنيه رونمايي شد./ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.