سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان خبر داد

205 میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون کل مبلغ جرایم نقدی حدود 205میلیارد ریال بوده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، سیدرضا جابری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تا نیمه اول بهمن ماه، به 23هزار و 537 فقره پرونده در این اداره کل رسیدگی شده که 20 درصد آنها دارای شاکی خصوصی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات مربوط به عدم درج قیمت و گران فروشی بوده است گفت: از ابتدای امسال تاکنون کل مبلغ جرایم نقدی حدود 205 میلیارد ریال بوده است.

جابری با بیان اینکه امسال در بخش دولتی هیچ تخلفی نداشتیم اضافه کرد: تنش اخیر به وجود آمده در بازار که ناشی از بالا رفتن قیمت سکه، دلار و طلا و نیز نزدیک شده به پایان سال بود، سبب شده که بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت بر کالا باشند.

وی تصریح کرد: این تنش بازار فاقد استدلال اقتصادی است و اجناسی که در بازار عرضه می‌شوند چهار ماه گذشته خریداری شده‌اند و در آن زمان قیمت‌ها بالا نبوده است.

جابری تاکید کرد: افرادی که اجناس و کالاهای خود را به قصد احتکار نفروشند و قصد ضربه زدن به نظام باشند، به عنوان محارب شناخته شده و قطعا با آنان برخورد جدی می‌شود.

وی افزود: رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی و دارویی مطابق قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی، درمانی، رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز بر اساس قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی مربوط به قاچاق کالا و ارز و رسیدگی به تخلفات اقتصادی افراد و واحدهای غیر صنفی اعم از شرکتهای تولیدی و خدماتی (دولتی و غیردولتی) مطابق تعزیرات حکومتی محور وظایف این اداره کل است.

جابری اضافه کرد: مطابق قانون مربوط به امور بهداشتی، درمانی، تخلفات در این بخش به سه گروه تخلفات بهداشتی، تخلفات درمان و تخلفات دارویی تقسیم می‌شود. تولید مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی بدون پروانه ساخت و بدون حضور مسئول فنی، عدم درج مشخصات بهداشتی (تاریخ تولید و مصرف و شماره پروانه) روی کالای مذکور و عدم رعایت ضوابط بهداشتی از جمله تخلفات امور بهداشتی به شمار می‌آیند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.