سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت دوباره قند شیروان، قوچان و بجنورد به بازار سرمایه

با عرضه اولیه قند شیروان، قوچان و بجنورد، نماد این شرکت فردا در بازار دوم فرابورس بازگشایی می شود.

امير هاموني مدير بازار فرابورس ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: 5 میلیون سهم از قند شیروان، قوچان و بجنورد معادل 10 درصد از سهام این شرکت، سه شنبه 18 بهمن در بازار دوم فرابورس ایران به عنوان پنجاه و دومین نماد معاملاتی و دهمین شرکت در بازار دوم فرابورس بازگشایی می شود. کارگزار معرف این شرکت که در زمینه تولید قند و شکر فعالیت دارد کارگزاری بورس بهگزین است.

وي تصريح كرد: این شرکت که پس از 10 سال عضویت در سازمان بورس اوراق بهادار در اردیبهشت 88 به دلیل عملکرد نامطلوب و زیان ده از فهرست شرکت های پذیرفته شده خارج شد. در سال 88 و 89 پس از اصلاح ساختار مدیریتی، نیروی انسانی و مالی همچنین تغییر در سیستم تولید و بازاریابی و تغیرات اساسی ساختاری شاهد بهبود عملکرد و ارتقاء قابل توجهی در تولید و بهره وری و پرداخت بدهی های معوقه بوده است و همین امر موجب بازگشت دوباره این شرکت به بازار سرمایه شد.

مدير بازار فرابورس ايران از سهامداران عمده این شرکت 50 میلیارد ریالی می توان شرکت سرمایه گذاری پانیذ پارس مالک 51 درصد سهام و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مالک 39.5 درصد سهام را نام برد و افزود: در روز عرضه اولیه به روش گشایش نماد، نماد شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت گشایش می یابد. قیمت پایانی معاملات بر اساس میانگین موزون قیمت های معامله شده در همان روز خواهد بود.

وي گفت: از روز پس از گشایش نماد، دامنه نوسان قیمت نیز به میزان 5 درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل تعیین می شود. همچنین با توجه به درج این نماد در بازار دوم فرابورس و محدودیت های موجود در اساسنامه صندوق های سرمایه گذاری مشترک، این صندوق ها هیچ گونه سهمیه ای جهت خرید سهام ندارند. محدودیت خرید هر کارگزاری به همراه تمامی شعب 60 هزار سهم و محدودیت خرید هر مشتری بر خط 200 سهم است./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.