سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراف بی بی سی فارسی به دروغ پردازی خود درباره ربوده شدگان ایرانی در سوریه+عکس

دروغ پردازی بی بی سی، بازهم صدای معترضان را در آورد.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، کسری ناجی که اغلب مسئولیت گزارشهای تبلیغی بهائیت در این رسانه را بر عهده دارد، در توضیح اعتراض مخاطبانش به گزارش گرونگیری تکنسین های ایرانی در سوریه و اینکه چرا بی بی سی بدون اشاره به تحت فشار بودن افراد بازداشت شده و چگونگی گرفتن اعتراف تحت شکنجه گزارش را تهیه کرده، با کمال تعجب بدون توجه به اینکه 5 نفر در فیلم اعترافات حضور دارند ، تعداد آنها را 7 نفر ذکر کرده و اینگونه کار خود را توجیه کرد: چون ممکن بود کسان دیگری زود تر از بی بی سی این فیلم را کار کنند ، احساسم این بوده است که مخاطب خودش می تواند حقیقت را تشخیص دهد!

وی سپس با نقض صحبت های اولیه اش اذعان داشت : بد نبود این تاکید در فیلم باشد !

این گزارشگر به اصطلاح ارشد بی بی سی همچنین در خصوص کارت پایان خدمت سربازی که به دروغ بعنوان کارت افسران رسمی سپاه پاسداران ارائه شده بود و بی بی سی آن را بدون این توضیح مهم تحت پوشش قرار داده بود اظهار داشت: نمی خواسته است وارد جزئیات شود، بنابراین به این موضوع اصلا اشاره ای نکرده است !

گفتنی است چندی پیش باشگاه خبرنگاران در مستندی در مورد هویت واقعی گروگان های ایرانی در سوریه و عیان شدن دروغ گزارش بی بی سی در این خصوص گزارشی را پخش کرده بود که کارشناسان این اعتراف بی بی سی را در راستای آن ارزیابی کرده اند.

همچنین فانی مجری و سردبیر برنامه به عبارت دیگر نیز در پاسخ اعتراض بینندگان در خصوص تکراری بودن کارشناسان و عدم تخصص ایشان اعتراف کرد: افراد متخصص فارسی زبان در خارج از کشور بسیار کم هستند و اغلب متخصصان داخل کشور نیز بی بی سی را تحریم کرده اند و بی بی سی بناچار از افراد خارج از کشور استفاده می کند ! /م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.