سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري:

از عملكرد ماركوس آلماني رضايت ندارم/ از شفاف سازي رسانه ها در بحث دوپينگ ممنونم

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري گفت: نتايج كسب شده در رقابت هاي كاپ آسيايي راضي كننده نيست و ما تا رسيدن به شرايط ايده آل و صد در صد فاصله بسيار زيادي داريم.

علي زنگي آبادي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص انتخاب نائب رئيس فدراسيون در امور بانوان چند روز پيش با اكبر آبادي صحبت هايي داشتم و طبق اين صحبت ها قرار بر اين شد تا ما خود يك گزينه را معرفي كرده و شرايط فعاليت وي را فراهم كنيم كه با توجه به پيش بيني ها بايد تاكيد كنم به زودي اين اتفاق رخ داده و ما مي‌توانيم شاهد از سرگيري فعاليت يك فرد با تجربه در اين بخش باشيم.

*فدراسيون در بحث دوپينگ هيچ نقشي ندارد

وي در رابطه با صحبت هاي اخير حسن ملكي، ركابزن تيم سورن تبريز كه به علت دوپينگ به مدت دو سال از فعاليت محروم شده است افزود: حسن ملكي طي مصاحبه هايي در رابطه با محروميت خود و انجام دوپينگ اعلام كرد كه فدراسيون دوچرخه سواري علت اصلي محروميت بوده و او مي‌تواند در اين رابطه بدون داشتن مشكل خاصلي فعاليت كند در اين مورد بايد تاكيد كنم كه فدراسيون در رابطه با بحث دوپينگ هيچ نقشي در محروميت ورزشكاران نداشته است و اين فدراسيون جهاني است كه در اين مورد تصميم مي‌گيرد.

حسن ملكي در حين برگزاري بازي هاي آذربايجان از داروهاي خاص استفاده كرد و آزمايش دوپينگ وي مثبت شد و نادوي ايران هم وي را محروم كرده و نامه محروميت اين دوچرخه سوار را به ما ابلاغ كرد.

من براي برطرف كردن شبهات موجود به رسول براتي، ديگر دوچرخه سوار ايراني كه تست دوپينگ وي هم مثبت اعلام شد اشاره مي‌كنم او هم از داروهاي خاص استفاده كرد و درست به همين علت آزمايش دوپينگ وي هم مثبت اعلام شد اما فدراسيون جهاني طي نامه اي خواست تا اگر اين بازيكن مستنداتي در دست دارد و مي‌تواند ثابت كند كه از اين داروها براي بالا بردن توانايي خود استفاده نكرد مي‌تواند مشمول عفو قرار بگيرد اما چون دلايل اين دوچرخه سوار قانع كننده نبود فدراسيون جهاني قبول نكرد. اگر حسن ملكي مدعي است كه از طرف فدراسيون جهاني نامه اي در اختيار دارد كه اجازه فعاليت به وي داده شد اين نامه را براي بررسي در اختيار فدراسيون قرار دهد.

*اطلاع رساني فدراسيون در بحث دوپينگ خوب است

زنگي آبادي در رابطه با برخي انتقادات مطرح شده در مورد عملكرد ضعيف فدراسيون در بحث اطلاع رساني مواد خاص و داروهاي مكمكل تصريح كرد: در اين رابطه فدراسيون دوچرخه سواري عملكرد بسيار خوب و جالب توجه داشته و اين موضوعي است كه پوركاظمي، رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي به خوبي از آن اطلاع داشته و مي‌تواند در اين رابطه شهادت دهد ما چندين دوره كلاش برگزار كرده و اطلاع رساني كرديم و در اردوهاي مختلف در اين رابطه با ملي پوشان بحث و گفتگو انجام داديم من فكر مي‌كنم در بحث دوپينگ هيچ فدراسيوني همانند ما اطلاع رساني نداشته است من براي ورزشكاراني كه براي دريافت پول و جايزه در تورهاي بين المللي دوپينگ مي‌كنند بسيار متاسفم و فكر مي‌كنم قرارداد پائين و دريافت جايزه توجيه قابل قبولي در اين خصوص نباشد.

*وزارت ورزش بايد مشكل پيست را حل كند

وي در خصوص نداشتن پيست چوبي سرپوشيده در اين رشته ورزشي خاطرنشان كرد: ما براي حل شدن اين مشكل چندين سال است كه مشغول فعاليت هستيم و بارها در اين خصوص مكاتبه كرده ايم ولي تا به حال در برطرف كردن اين مشكل موفق نبوده ايم من فكر مي‌كنم در مورد زمان حل شدن اين مشكل سخت افزاري فقط مسئولان بلند پايه وزارت ورزش و جوانان بايد پاسخگو باشند ما همچنان طبق روال قبل پيگير هستيم و تمام توان و تلاش خود را براي برطرف شدن اين مشكل بكار خواهيم گرفت اما فكر مي‌كنم در اين مورد فقط وزارت ورزش و جوانان مي‌تواند اظهارنظر قطعي كرده و زمينه را براي ساخت اين پيست فراهم كند.

*نتايج كاپ آسيا راضي كننده نبود

زنگي آبادي در مورد نتايج كسب شده در رقابت هاي كاپ آسيايي گفت: بايد تاكيد كنم كه ما در چارچوب اين رقابت ها نتوانستيم نتايج بسيار خوبي را كسب كنيم و بايد بهتر از آنچه كه در اين بازي ها نشان داديم ظاهر مي شديم.

ما بايد با تلاش بيشتر حركت كرده و در جهت برطرف كردن نقاط ضعف حركت كنيم به هر حال ما تا رسيدن به شرايط ايده آل و صد در صد فاصله بسيار زيادي داريم و بايد در جهت كم كردن اين فاصله ها پيش رويم در عين حال نبايد به خود دروغ گفته و خود را گول بزنيم مدالهايي كه در اين دوره از رقابت ها كسب شد به رقابتهاي كاپ آسيايي مربوط مي شود و اين مدالها مربوط به بازي هاي قهرماني آسيا نيست كه از اهميت بسيار بالايي برخوردار باشد بنابراين بهتر است با توان و انگيزه بسيار بالا در جهت كسب موفقيت در رقابتهاي آسيا پيش رويم.

*عملكرد ماركوس آلماني رضايت بخش نيست

وي در رابطه با نحوه فعاليت ماركوس آلماني سرمربي تيم ملي و نتايجي كه در رقابت هاي مختلف كسب كرد افزود: در مورد عملكرد ماركوس بايد تاكيد كنم كه ما هيچ رضايتي از وي نداريم و او نتوانسته طي مدت حضور فعاليتش در تيم ملي انتظارات ما را برآورده كند طبق بررسي ها و مطالعاتي كه در مورد زمان بندي ها و ركوردها صورت گرفته است و بايد بگويم كه ما به نتايج مورد نظر دست نيافته و نتوانسته ايم به رشد و پيشرفت لازم برسيم.

به طور حتم فدراسيون دوچرخه سواري در رابطه با اين مربي آلماني بعد از رقابتهايي قهرماني آسيا تجديد نظر كرده و به گزينه بهتري فكر خواهد كرد.

*از شفاف سازي رسانه ها ممنونم

زنگي آبادي در مورد اخبار منتشره در خصوص دوپينگ و عملكرد فدراسيون در رسانه هاي خبري اعلام كرد: من از رسانه هاي خبري در خصوص بحث دوپينگ و شفاف سازي هايي كه در اين مورد شده است ممنون هستم خوشبختانه ما عملكرد بسيار جالب توجهي در اين رابطه داشته و توانسته ايم به نتايج خوبي هم دست يابيم به طوريكه در يك مرحله از اردو به تازگي از سيزده ركابزن تست دوپينگ گرفتيم كه همه آنها منفي بود و اين نشان دهنده عملكرد خوب فدراسيون در اطلاع رساني در خصوص مواد خاص و مكمل هاي مورد استفاده ورزشكاران بوده است./مح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.