سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقويت اعتماد به نفس ‌از دوران نوزادي آغاز مي‌شود

تقويت اعتماد به نفس ‌از دوران نوزادي آغاز مي‌شود.

دكتر قاسم دستجردي، روانپزشک با بيان اين كه اطمينان از خود و توانمندي هاي خود به همان ميزان كه هست، نه بيشتر و نه كمتر را مي‌توان از تعاريف اعتماد به نفس تلقي كرد، به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اعتماد به نفس‌ براي پيشرفت فرد و احساس استقلال و رضايت از زندگي، نياز انسان است.

وي با بيان اينكه تقويت اعتماد به نفس‌ را مي‌توان از دوران شيرخوارگي و نوزادي آغاز كرد، افزود: اگر نكاتي مانند نوازش و در آغوش گرفتن كودك، صحبت كردن و ماساژ پوستي رعايت شود به تدريج كه نوزاد رو به رشد مي‌رود و به دوران نوجواني مي‌رسد در تقويت اعتماد به نفس تاثير زيادي دارد.

دکتر دستجردي، ارتباط مناسب والدين با فرزندان، توجه به نقاط مثبت كودك و پذيرش كودك با تمامي شرايط را از نكاتي دانست كه در دوران نوجواني بايد به آنها توجه شود و تاكيد كرد: همچنين اجازه بدهيم كه كودك خطرپذير ‌باشد و تجربه كند، حتي گاهي شكست بخورد ولي در مجموع بر كارهاي وي نظارت داشته باشيم.

اين روانپزشك توصيه كرد: والدين بايد الگوي اعتماد به نفس براي فرزندانشان باشند. مادران و پدراني كه دچار اضطراب و نگراني هستند همچنين از اعتماد به نفس و قاطعيت پاييني برخوردار هستند به كودك اجازه نمي‌دهند كه مسووليتهاي كوچك و جزئي را برعهده بگيرند در نتيجه سبب مي‌شوند در آينده فرزنداني با اعتماد به نفس پاييني داشته باشند ./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.