سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارعي: توانايي سايبري ايران، رعشه بر اندام غرب انداخته است

نماينده مردم تهران گفت: غرب از اينكه ايران با محدوديت تكنولوژي و امكانات، در جنگ سايبري با او برابري مي كند، وحشت زده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ علي اصغر زارعي نماينده مردم تهران در خانه ملت‌ در نشستي كه با عنوان جنگ سايبري و RQ170 در دانشگاه اميركبير برگزار شد، با اشاره به عقبه جنگ الكترونيك و بازگشت آن به دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در جنگ تحميلي رژيم بعث عراق تجهيزات پيشرفته اي را از كشورهاي غربي دريافت و وارد جنگ نابرابري با جمهوري اسلامي شد.


علي اصغر زارعي با اشاره به حضور فعال و موثر شهيد تهراني مقدم و بكارگيري اصول مهندسي و محاسبات رياضي توسط اين شهيد بزرگوار در عرصه جنگ، بيان كرد: شهيد تهراني مقدم كه رضوان خداوند بر او باد، با متخصص بودن در امور مكانيكي براي ارتقاء واحدهاي خمپاره اي از محاسبات رياضي استفاده مي كرد.


وي با اشاره به اين مطلب، گفت: در عمليات فتح المبين تعدادي از واحدهاي توپخانه اي عراق غنيمت گرفته شد و واحد تطبيق آتش توپخانه اي راه اندازي شد.


اين عضو كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عمليات بيت المقدس تاكيد كرد: عمليات بيت المقدس با هدف آزادسازي خرمشهر، خوف در دل عراقي ها ايجاد كرد و مقدار مسافت آزاد شده در اين عمليات به مراتب بيشتر از مناطق اشغال شده توسط بعثي ها بود، با انجام اين عمليات و آزادسازي خرمشهر، اين نگراني جدي را در غرب بوجود آورد كه صدام ديگر قادر به ايستادگي در مقابل ايراني ها نيست.


نماينده مردم تهران، ادامه داد: غرب تجهيزات پيشرفته اي را در اختيار ارتش عراق قرار داد، به عنوان مثال فرانسه ميراژ 2000، انگليس تجهيزات الكترونيك و مخابراتي پيشرفته و آلمان تجهيزات سلاح شيميايي را به عراق تحويل داد.


زارعي با اشاره به عمليات رمضان و غنيمت گرفتن تجهيزات پيشرفته ارتش عراق، خاطرنشان كرد: با در اختيار گذاشتن تجهيزات رمز كننده پيشرفته توسط انگليس به ارتش عراق، يكباره دسترسي جمهوري اسلامي به مكالمات عراقي ها مسدود و زماني اين تجهيزات رمز كننده به غنيمت در آمد و رمز گشايي شد روز سرنوشت ساز تاريخ ملت ايران بود.


وي با بيان جمله صدام مبني بر اينكه تاكتيك ارتش عراق دفاع متحرك است، اظهار داشت: با اين رمز كننده ها ارتش عراق مي توانست اطلاعات را با سرعت بالايي به مناطق ديگر اطلاع دهد، زماني كه دانشجويان با ذكاوت ايراني تحليل اين رمز كننده ها را آغاز كردند، ايده هاي خاصي در ذهن آنان نقش بست كه با قرار گرفتن مدار اين رمز كننده ها در درجه خاص، تمامي حالت هايي كه براي اين رمز كننده پيش مي آيد از 1012 به 64 حالت كاهش مي يابد؛ لذا اگر سيگنال هاي خاصي ارسال و وارد رمز كننده شود، تغييرات مطلوب ايجاد و دسترسي به 64 رمز امكان پذير مي شود.


نماينده مردم تهران در ادامه افزود: با بررسي هاي به عمل آمده از سوي جوانان باهوش ايراني، براي آنان اثبات شد كه ارتش عراق از اين رمز كننده براي تبادل نامه هاي سري استفاده مي كند و جمهوري اسلامي با دسترسي به جزئي ترين حركات دشمن، تمامي اطلاعات آنان را از طريق مهندسي معكوس بدست آوردند.


اين نماينده مردم تهران، گفت: اگر لطف خدا، هوش، ذكاوت و تلاش جوانان نبود، قطعا با سلاح هاي شيميايي كه آلمان در اختيار عراق گذاشته، تمامي رزمندگان به شهادت مي رسيدند.


وي با اشاره به اينكه عراق 12 گردان را براي شنود مكالمات رزمندگان ايراني مجهز كرده بود، گفت: 12 گردان جنگ الكترونيك تمامي مكالمات شنود شده را به بغداد مكاتبه مي كردند و خروجي اين مكاتبات در اختيار جمهوري اسلامي بود.


عضو كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس، خاطرنشان كرد: رادارهاي بسيار پيشرفته اي با قابليت رديابي تمامي جنبندگان تا شعاع 30 كيلومتري خود، توسط آمريكا در اختيار عراق قرار گرفته بود و غنيمت اين رادارها توسط جمهوري اسلامي از مهمترين دستاوردهاي جنگ بود./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.