سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدنی ها، سودآورترین شرکت ها در بین 300 شرکت بزرگ ایران

طی سیزدهمین دوره رتبه بندی IMI-100 که مربوط به اطلاعات مالی سال 88 شرکت ها است، از بين 300 شرکت بزرگ ایران، گروه صنعتی شرکت های کانی در قسمت بازده فروش (حاشیه سود) در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا حمیدی انارکی دبیر خانه معدن ایران درخصوص جایگاه شرکت های معدنی در این فهرست گفت: بیشتر فعالیت های شرکت های معدنی از جمله تهیه مواد اولیه، تولید و فروش مربوط به داخل کشور می شود و فقط برای ماشین آلات به کشورهای خارجی وابسته است، این ویژگی به عنوان یک مزیت به صنایع معدنی ایران کمک می کند.

وي افزود: این خصوصیت موجب شده که صنایع معدنی ایران در زمان بحران اقتصادی، کمتر از سایر صنایع آسیب ببیند.

حمیدی انارکی با اشاره به اینکه دولت باید به توسعه زیرساخت های این بخش از جمله اکتشاف و مسایل زیربنایی توجه بیشتری نشان دهد، تصریح کرد: در این صورت می توان گفت که 20 سال آینده، زمان شکوفایی معادن و صنایع وابسته به آن خواهد بود.

دبیر خانه معدن ایران همچنین درخصوص تاثیر معرفی شرکت های بزرگ ایران در پیشرفت اقتصاد کشور بیان کرد: این امر به معرفی صنایع برتر و شناخت جامعه برای سرمایه گذاری در آنها کمک به سزایی می کند.

براساس اين گزارش؛ بررسی روند بازده فروش که از حاصل تقسیم میزان سود ثبت شده در گروه صنعتی به میزان فروش کل اعضای گروه صنعتی می باشد حاکی از این است که بیشترین بازده فروش به ترتیب متعلق به گروه های صنعتی محصولات کانی، مخابرات، اکتشاف و استخراج نفت، شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های پیمانکاری، ماشین آلات و محصولات دارویی است.

در مجموع همبستگی آماری مثبت و به نسبت قوی ترین بازدهی فروش و رشد فروش گروه های صنعتی وجود دارد. دلیل این امر می تواند توانایی بیشتر شرکت هایي با حاشیه سود بالاتر برای برخورداری از اعتبارات باشد.

بر اساس گزارش؛ طرح های توسعه ای چنین صنایعی از توجیه پذیری نسبی بالاتری برخوردار است و به این ترتیب دسترسی بیشتری به منابع اعتباری برای تامین مالی و افزایش تولید و فروش خواهند داشت./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.