سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران/

افتتاح بزرگترین کارخانه بسته بندی برنج در جویبار

بزرگترین کارخانه فراوری و بسته بندی مدرن برنج کشور امروز با حضور معاون اول رییس جمهور در شهرک صنعتی جویبار افتتاح شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛شرکت صنایع غذایی پردیس با سرمایه گذاری بیش از  200 میلیارد ریال با هدف تولید آرد اصلاح شده برنج، آرد غنی شده برنج، تبدیل برنج شکسته به برنج سالم، برنج غنی شده و پایدارسازی سبوس به بهره برداری رسید.

در راه اندازی این طرح از تکنولوژی روز برترین شرکت های مطرح جهانی نظیر اطلس کوپ کو، آلت و پک و لودنیز استفاده شده است.

فعالیت در طول سال و اشتغالزایی در منطقه ، کمک به افزایش کیفیت و کاهش ضایعات تبدیل ، استفاده بهینه از ضایعات برنج، ارتقای دانش فنی و کمک به توسعه صنعت با استفاده از نوآوری، رشد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی برنج، افزایش ارزش افزوده فرآورده های جانبی و استفاده از جدیدترین تکنولوژیهای روز دنیا از ویژگی ها و دستاوردهای این کارخانه فرآوری و بسته بندی مدرن برنج در کشور است.

استاندار مازندران در حاشیه مراسم افتتاح این کارخانه گفت: مصرف برنج در ایران با توجه به جمعیت کشور و مصرف سرانه بیش از ۳ میلیون تن در سال است در حالی که تولید سالانه برنج در کشور بیش از ۲ میلیون تن است.

طاهایی افزود با توجه به وضعیت شالیکوبی‌های موجود در سطح کشور که بیشترشان با تکنولوژی قدیمی مشغول به فعالیت هستند حدود 25 درصد برج تولید آنها تبدیل به خرد برنج و یا ضایعات می‌شود که علاوه بر ضرر اقتصادی برای کشاورزان نیز سبب کاهش برنج تبدیلی نیز می‌شود.

استاندار مازندران تأکید کرد: بازسازی صنایع در کشور به ویژه صنایع شالیکوبی و بسته‌بندی برنج در حال حاضر به یک نیاز فوری تبدیل شده است.

طاهایی میزان سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی مرتبط با کشاورزی را بیش از 20 میلیارد تومان اعلام کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.