سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

بازرسی از 219 سردخانه آذربایجان غربی

معاون بازرسی و نظارت بازرگانی آذربایجان غربی گفت: 219 سردخانه مستقر در آذربایجان غربی مورد بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سلیمان علیزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه سردخانه‌های استان در راستای تحقق مطالبات به حق باغداران با تشکیل تیم‌های تخصصی و با همکاری انجمن صنفی سردخانه‌داران استان عملیاتی شد.

وی افزود: در بازرسی از 219 سردخانه استان، 48 پرونده تخلف تشکیل و برای صدور احکام قضایی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

علیزاده با اشاره به تخلفات این سردخانه‌ها گفت: عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور از عناوین اصلی تخلفات این سردخانه‌ها است.

وی با اشاره به نرخ حق‌الحفاظ سردخانه‌های استان تصریح کرد: در حال حاضر نرخ حق‌الحفاظ سیب درختی در جعبه‌های چوبی از قرار هر کیلوگرم 696 ریال و در جعبه‌های پلاستیکی 975 ریال است که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تعداد سردخانه‌های استان بیان کرد: آذربایجان غربی دارای 219 سردخانه فعال بوده که از این تعداد 136 مورد با 525 هزار و 790 تن در مرکز استان و 83 سردخانه نیز با ظرفیت 280 هزار و 420 تن در سطح شهرستان‌ها دایر هستند.

علیزاده اضافه کرد: در بین شهرستان‌های آذربایجان غربی، شهرستان سلماس با 18 واحد سردخانه دارای بیشترین سردخانه و بعد از آن شهرستان‌های نقده، میاندوآب و مهاباد هر کدام با 15 واحد جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اجباری شدن کد شبنم برای کالاها گفت: با توجه به اینکه این طرح در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان انجام می‌شود، چهار گروه از کالاها شامل انواع لوازم خانگی، صوتی تصویری، رایانه و ملحقات آن، تجهیزات پزشکی، گروه آرایشی و بهداشتی باید دارای بارکد باشند.

معاون بازرسی و نظارت بازرگانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از تاریخ اعلام شده در صورتی که هر قلم کالا از این چهار نوع فاقد کد شبنم باشد قاچاق در سطح عرضه محسوب شده و برخورد جدی با آن صورت می‌گیرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.