سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت خود جوش مردمی با هدف حمايت از تحصيل دانش آموزان ؛

بهسازی و ارسال رایانه به مدارس مناطق محروم

مؤسسه خيريه مهر گيتي به عنوان يک سازمان مردم نهاد در موضوع نيكوكاري و امور خيريه و تلاش براي ساختن ايراني عاري از تبعيض و فقر فرهنگي ،به توسعه و تجهيز مراكز آموزشي و فرهنگي مورد استفاده اقشار مختلف جامعه بويژه دانش آموزان می پردازد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛در حرکت خود جوش مردمی خیران همواره به اين مي‌انديشند که هيچ دانش آموز مستعدي نبايد به دليل مشکلات مادي، از تحصيل باز بماند. نيل به چنين هدفي بزرگ، جز با ياري خيّرين عزيزي که دل در گرو سربلندي اين آب و خاک داريد، ميسر نیست. با اين هدف مقدس و با همكاري خیران مؤسسه خيريه مهر گيتي، ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها و با مشاركت نيكوكاران از طبقات مختلف جامعه ( تجّار، كارمندان،معلّمين، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دارو ...) تاكنون بيش از 300 دانش‌آموز بااستعداد از مناطق محروم كشور تحت حمايت تحصيلي قرار گرفته‌اند.

این گزارش حاکیست،به منظور تحقق هدف مؤسسه و تلاش براي رفع تبعيض از ايران عزيز، خيرين مؤسسه با مشاركت خيرخواهانه خود توانسته اند در مناطقي از كشور كه فضاهاي آموزشي و فرهنگي استانداردي براي آموزش فرزندان عزيزمان نداشته است در مجموع تعداد 20 مدرسه در استان سيستان و بلوچستان، 21 مدرسه، خوابگاه شبانه‌روزي،كتابخانه، نمازخانه و سالن چندمنظوره در استان خراسان جنوبي، 1 مدرسه در استان گلستان بسازند.از دیگر اقدامات این مرکز این است که افراد حقیقی وحقوقی که دارای رایانه‌هاي مستعمل بوده ومایل به استفاده از آن نیستند با ارائه ی آن به موسسه زمینه دسترسی گسترده دانش آموزان مناطق نیازمند کشور به این وسیله را فراهم میکنند.

موسسه پس از دریافت رایانه ها به کمک مجموعه ای از کارشناسان انفورماتیک که به صورت افتخاری در این زمینه فعالیت میکنند رایانه ها را آماده واز طریق سازمانهای آموزش وپرورش استانها در اختیار مدارس کمتر بر خوردار قرار می دهند.

که با اجراي اين طرح تاكنون بيش از 400 رايانه به مدارس مناطق محروم كشور اهداء شده است.

بر اساس این گزارش خیران این مرکز در همایشی که در تاريخ 14 بهمن ماه در سالن آمفي تاتر مدرسه خرد برگزار شد تصمیم به ساخت و ساز 42 مدرسه و فضاي فرهنگي در استانهاي خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان، حمايت از 300 دانش آموز و دانشجوي با استعداد و نيازمند، اهداء دههاهزار جلد كتب آموزشي و كمك آموزشي به مدارس مناطق محروم و اهداء 400 رايانه نو و دست دوم ارتقا يافته به مدارس مناطق محروم كشورگرفتند. همچنبن هموطنان می توانند به منظور مشارکت در این حرکت مردمی با تلفن 88369567 تماس بگیرند.

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.