سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضياءالدين دري:

سايه تخصص بايد بر اصناف حاكم شود

سايه تخصص به عنوان حركتي ارزشي بايد در اصناف حاكم شود تا اين صنعت را با افكار تخصصي و روز دنيا در مسير دستيابي به استانداردهاي بين المللي هدايت كند.

ضياءالدين دري كارگردان سينما به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: سينما صنعتي فرهنگي و هنري است كه با تغيير نگاه مسئولان و حتي سينماگران به سرعت وارد مسيرهاي انحرافي مي شود.

اين كارگردان سينما تصريح كرد: سينما در مقايسه با ساير صنايع از پايه هاي متفاوتي برخوردار است و اين به اصطلاح صنعت يكي از بخش هاي رسانه محسوب مي‌شود.

دري اضافه كرد: ديد فرهنگي و هنري در سينما بر نگاه هاي صنعتي و تجاري كه وجود آن ها ضروري است ارجحيت دارد.

اين كارگردان سينما ادامه داد: اصناف در اين صنعت عامل اصلي حفظ سينما به حساب مي‌آيند و بايد به صورت همه جانبه مورد حمايت مسئولان قرار بگيرند و از هر گونه حواشي و آسيب دور نگه داشته شوند.

دري ابراز داشت: براي جهاني شدن سينماي ايران و خروج از چارچوب مشكلات و حواشي، مسئولان اين صنعت بايد از طريق اجراي طرح هاي گوناگون با وجود افكار كارشناسي و حرفه اي پيراهني تخصصي بر تن اصناف به ويژه صنف تهيه كنندگان به عنوان زيرساخت اين صنعت كنند.

اين كارگردان سينما بيان كرد: ساير عنصر تخصص بر اصناف حركتي جديد در اين صنعت ايجاد مي‌كند تا سينما قدم به قدم با افكار تخصصي و به روز در مسير استقلال و دستيابي به استانداردهاي بين المللي گام بردارد.

دري تاكيد كرد: صنف تهيه كنندگان بايد تخصصي شود تا شاهد جلوگيري از به هدر رفتن سرمايه ها و خلق آثاري سطحي و فاقد محتواي خوب و ارزشي باشيم.

اين كارگردان سينما خاطرنشان كرد: براي برآورده شدن اين اصناف سينماگران نبايد تنها به دنبال ساخت فيلم بلكه بايد در فكر رشد ابعاد فرهنگي و هنري توليدات داخلي نيز باشند./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.