سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

حضور اندیشمندان هالیوود در قم

اندیشمندان سینمایی آمریکا و انگلیس در نشست مشترک با مسئولان دانشکده صدا و سیمای قم به بحث وتبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛در هم‌اندیشی هالیوود و بیداری جهانی، که  به همت دانشکده صدا و سیمای قم و روابط بین الملل حوزه برگزار شد در خصوص محوریت و نقش هالیوود  در ترویج اندیشه های صهیونیستی بحث و بررسی شد.

 

شان کریستوفر استون کارگردان، فیلمبردار و تولیدکننده فیلم از آمریکا در این نشست با اشاره به تبلیغات یک جانبه و جانبدارانه رسانه های غربی علیه ایران به تحلیل و واکاوی آثار سوء آن در غرب پرداخت.

 

 

وی افزود: در صورت ساخت فیلم  های جذاب در ایران و ارائه تصویری از آئین و عقاید ایرانیان ، دنیا بیشتر به این سرزمین توجه خواهد کرد.

 

 

اسکات جانی فرانک از دیگر بازیگران هالیوود هم با انتقاد از هجمه نابرابر هالیوود و ترویج عقاید صهیونیستی گفت : امروزه صدای صادقانه و سازنده ایران از طریق فیلم های ساخته شده به گوش جهانیان می رسد و این یک فرصت بی بدیل و استثنایی است .

 

 

خانم ملیسا کارتر از نویسندگان و کارگردانان مطرح انگلیس نیز در این نشست به ضرورت ساخت فیلم هایی با زبان جهانی اشاره و بر تشکیل شرکت های فیلم سازی مشترک در این زمینه تاکید کرد.

 

 

وی تبلیغات رسانه های هالیوود را در ایجاد خشونت موثر دانست و گفت :در مقابل این تبلیغات باید فیلم های مشترکی با اهداف اسلامی  ساخته شود.

 

 

 ملیسا کارتر خاطر نشان کرد :حضور رسانه ای با زمینه های دینی از عوامل فطری در تبلیغ معنویت و ارزشهای الهی به حساب می آید .

 

 

بهرام حیدری، کارگردان ایرانی هم در این هم اندیشی ظرفیت هنر سینما در ایران را وسیع دانست و عنوان کرد: از نظر هنر سینما نتوانستیم جایگاه و مقام خود را در جهان پیدا کنیم، به همین دلیل فیلم‌های ما پخش نمی‌شود./س 

 

 

وی امام خمینی را بنیانگذار بزرگ‌ترین واقعه قرن بیستم ذکر کرد و افزود: درباره شخصیت امام خمینی(ره) هنوز فیلمی در سطح بین‌المللی تولید نشده است.در حالی که در مورد گاندی و دیگر چهرهای جهانی فیلم های فراوانی ساخته شده است.

 

دکتر اکبری رییس دانشکده صدا و سیما قم ، گفت : این دانشکده  را تنها دانشکده متولی برقراری ارتباط بین هنر و ارزش های دینی  است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.