سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

رشد توليدات علمي كشور نسبت به سال گذشته افزايش يافته

میزان تولیدات علمی در کشور نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته که یک سوم تولیدات، محصول کار اساتید گروه پزشکی است.

دکتر محمد باقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تولیدات علمی در کشور ما نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته و همانطور که در مقاله نیچر (nature) گزارش شده بالاترین رشد را در بین کشورهای مختلف در طی سال گذشته در ایران داشتیم و در کشورمان تولیدات علمی 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و کشور بعدی چین معرفی شده است.

وی گفت: در عرصه تولیدات علمی یک سوم تولیدات علمی محصول کار اساتید و دانشجویان گروه پزشکی بود و در آن زمینه هم 30 درصد از تولیدات پزشکی، محصول کار دانشیار علوم پزشکی تهران است و این نشان می دهد که رشد این دانشگاه بسیار شتابان است و دومین ارزیابی های اخیر نشان مي دهد كه افزایش چشمگیری در رتبه های دانشگاه داشتیم.

لاریجانی تصریح کرد: در طی سال های گذشته در رتبه بندی های بین المللی رتبه ما 400 رتبه ارتقا پیدا کرده است و با یک حرکت همه جانبه باید این میزان تولیدات را گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب تقریباً تولیدات علمی جدی نداشتیم و بعد از آن این تولیدات توسعه یافت اما در همین دهه نیز پیشرفت های زیادی داشتیم./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.