سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصی/

اشتباهات مرگبار در رانندگی

هر دو روز در سوانح رانندگي كه در حوادث درون‌شهري و برون‌شهري كشورمان رخ مي‌دهد، 150 نفر جان خود را از دست مي‌دهند که اکثر این تصادفات به دلیل اشتباهات ساده ای رخ می دهد و با کمترین توجه، قابل پیشگیری هستند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مجموعه ای از این اشتباهات مرگبار آشنا کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،  نیازمند توجه و دقت فراوانی است . هر روزه ما شاهد وقوع تصادفات مرگباری در سطح خیابانها و جاده های دنیا هستیم که اکثرا به دلیل اشتباهات ساده ای رخ می دهد که با کمترین توجه قابل پیشگیری هستند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مجموعه ای از این اشتباهات آشنا کنیم.

_ انحراف از مسیر به شکل ناگهانی یکی از مهمترین دلایل وقوع تصادفات رانندگی است. رانندگان بی توجه در خیابان و یا جاده به شکل ناگهانی مسیر از خط خود خارج می شوند و با اتومبیل های عبوری برخورد می کنند.

_رانندگی در حالت خواب آلودگی یکی دیگر از مهم ترین دلایل وقوع تصادفات رانندگی است. متاسفانه بسیاری از رانندگان برای سریع تر رسیدن به مقصد استراحت را فراموش کرده و برای مدت های زیادی رانندگی می کنند. یکی از بازه های زمانی که بیشترین تصادف های رانندگی مرگبار در آن رخ می دهد فاصله ساعت 3 تا 6 صبح است. بیشتر علت تصادف در این بازه نیز خواب آلودگی است.

_ خوردن یا نوشیدن در هنگام رانندگی یکی دیگر از دلایل اصلی وقوع تصادفات است. بسیاری از اوقات مشاهده شده است که در هنگام سفرهای خانوادگی مادر خانواده سعی می کند تا میوه یا غذا یا نوشیدنی هایی را بین فرزندان و شوهر خود تقسیم کند. غذا و یا نوشیدنی دادن به راننده در هنگام رانندگی اقدامی بس خطرناک است که می تواند به پرت شدن حواس راننده و وقوع تصادف مرگبار منجر شود.

_ انجام حرکات مارپیچ و نمایشی یکی دیگر از عواملی است که می تواند به وقوع تصادفات منجر شود. این رفتار بیشتر از سوی رانندگان جوان و بی تجربه سر می زند. افرادی که فکر می کنند با این گونه رفتارها می توانند مهارت خود را در رانندگی به دیگران نشان دهند اما از این نکته غافل هستند که این گونه حرکات به تصادف منجر می شود.

_ جنون سرعت و حرکت با سرعت بیش از حد مجاز یکی دیگر از اشتباهات مرگباری است که رانندگان مرتکب می شوند. متاسفانه این حرکت در کشور ما یکی از اصلی ترین دلایل تصادفات منجر به فوت است. متاسفانه در بسیاری از موارد سرعت غیر مجاز که به تصادف منجر شده است در حالتی رخ داده است که سرنشینان خودرو از کمربند هم استفاده نمی کردند.

_ عدم توانایی در تشخیص وسایل نقلیه ای که از اطراف به خودروی نزدیک می شوند از دیگر دلایل وقوع تصادف است. این گونه حادثه رانندگی معمولا برای رانندگانی با سن بالا که از توانایی کمتری در تشخیص اطراف خود برخوردار هستند رخ می دهد.

_ رد شدن از چراغ قرمز از دیگر دلایل وقوع حوادث رانندگی است. اکثر اوقات در شب هنگام و یا صبح های زود و در زمانی که خیابان ها خلوت است رانندگان با تصور این که خودرویی از سمت دیگر نخواهد آمد از چراغ های قرمز عبور می کنند. در بسیاری از موارد برخورد شدیدی از کنار با خودروی مقصر صورت می گیرد که در اکثر مواقع منجر به ایجاد تلافات جانی منجر می شود.

_ همیشه در زمان آموزش های اولیه رانندگی به رانندگان توصیه می شود که بعد از نشستن در اتومبیل قبل از انجام هر کار دیگر ابتدا کمربند ایمنی خود را ببندند و از سایر سرنشینان نیز بخواهند که کمربند خود را ببندند. بر اساس مطالعاتی که به صورتی جهانی در مورد تصادفات مرگبار رانندگی انجام شده است مشخص شده است که 33 درصد مرگهای ناشی از تصادفات رانندگی به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی است.

_ استفاده از تلفن های همراه برای صحبت یا فرستادن پیامک یکی دیگر از عادات بسیار خطرناکی است که موجب می شود مغز انسان حواس خود را مشغول به تلفن همراه کند و مراقب اطراف خود نباشد. در این حالت احتمال از دست دادن کنترل اتومبیل ، افزایش یا کاهش ناگهانی خودرو و یا انحراف های ناگهانی نیز بسیار وجود دارد./ق پ
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.