سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جدیدترین شاهکار نگارگری استاد محمود فرشچیان رونمایی می‌شود

سرپرست مجموعه سعدآباد از رونمایی جدیدترین اثر نقاشی استاد محمود فرشچیان با عنوان ˝یسبح‌لله˝ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛آرش لشکری با اعلام این خبر گفت:تازه‌ترین اثر استاد شهیر نگارگری کشورمان، محمود فرشچیان با عنوان "یسبح لله" با حضور خود استاد به زودی در موزه اختصاصی آثار وی در سعدآباد رونمایی خواهد شد.
وی با اشاره به مضمون عرفانی و معنوی این تابلو تصریح کرد: در این اثر تسبیح و ثنای تمام موجودات عالم در برابر خداوند یکتا به تصویر در آمده است.

مسئول موزه استاد فرشچیان نیز در خصوص این اثر گفت:این تابلو در ابعاد 5/81 *5/101 سانتی متر و با تکنیک اکریلیک روی مقوا، ترسیم شده است.

معصومه مبینی خاطر نشان کرد:این شاهکار هنری با نظر خود استاد به مدت یکسال در مجموعه سعدآباد به نمایش در می‌آید و سپس به موزه آستان قدس رضوی اهدا می‌شود.

یادآور می‌شود؛هم اکنون استاد بزرگ مینیاتور كشور بعنوان طراح و ناظر عالی ساخت ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) مشغول به فعالیت است و به همین منظور در ایران حضور دارد.

گفتنی است؛موزه مینیاتور استاد فرشچیان با 5 سالن نمایش و بیش از 70 اثر نفیس از این استاد گرانقدر در بخش مرکزی مجموعه سعدآباد قرار دارد.این موزه در سال 1380 به عنوان موزه اختصاصی آثار این هنرمند، گشایش یافت./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.