سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد

آموزش 15 هزار نفر در دوره‌های هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسا‌ن‌جنوبی از آموزش 15 هزار و 92 نفر در دوره‌های آموزشی هلال‌احمر در سطح استان خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، محمدرحیم شهریاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 538 دوره آموزشی از سوی جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌جنوبی برگزار شده است.

وی افزود:‌ در این آموزش‌ها بیش از 15 هزار و 92 نفر در هشت دوره آموزشی مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این دوره‌ها شامل امداد و کمک‌های اولیه، پایه داوطلبی، مبتنی بر نیاز محلی، نجات و امداد و دوره‌های تخصصی اسکان و سرپناه و جست‌وجو در آوار بوده است.

شهریاری یادآور شد: هم‌اکنون نیز سه دوره تخصصی نجات در جاده، جست‌وجو و نجات در سیلاب و جست‌وجو در ارتفاع در سطح استان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این دوره‌ها با هدف تحقق هرچه بیشتر شعار "هر خانواده یک امدادگر" و افزایش توان امدادی مردم در زمان بروز حوادث پیش‌بینی نشده برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: در این بین دوره عمومی 35 ساعته امداد و کمک‌های اولیه با 6 هزار و 718 نفر آموزش دیده که ویژه تمامی اعضای جدید است بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

شهریاری یادآور شد: علاوه بر این هلال‌احمر به صورت گسترده اقدام به برگزاری مانورهای زلزله و امداد و نجات در مدارس، ارسال پیامک آموزشی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها برای آموزش همگانی نیز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در این مدت 90 هزار نفر از مردم استان با مباحث امداد و نجات آشنا شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: همچنین واحد علمی و کاربردی هلال‌احمر استان امسال برای نخستین بار به صورت پودمانی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته امداد و سوانح کرد.

شهریاری یادآور شد: در حال حاضر 33 نفر در این دانشکده در حال تحصیل هستند تا آموزش‌های هلال‌احمر را به صورت تخصصی فرا گیرند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.