سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشکی پوست موجب ورقه ورقه شدن ناخنها می شود

يك متخصص پوست و مو گفت:شایعترین عامل ورقه ورقه شدن ناخن،خشکی پوست است که در ایرانیان به علت وجود هوای خشک بروز می کند.

دکتر ریحانه مهرگان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: افرادی که دچار ورقه ورقه شدن ناخنها می شوند اگر دارای بیماری زمینه ای خاصی نباشند و از تمام مواد غذایی مانند میوه جات و سبزیها به اندازه کافی مصرف کنند یا کارهایی که موجب ایجاد ضربه به ناخن می شوند نیز مانند تایپستها انجام ندهند،‌خشکی پوست مهمترین علت در ایجاد این عارضه است.

اين متخصص پوست و مو با بیان اینکه در ایرانیان به علت وجود هوای خشک، خشکی پوست شایعترین علت ایجاد ورقه ورقه شدن ناخنها است ادامه داد:‌این مشکل اغلب در خانمها به دنبال استفاده زیادازلاك است كه منجربه  خشک شدن ناخنها می شود.

دکتر مهرگان با تاکید بر اینکه باید پس از شستشوی دستها، رطوبت پوست به طور کامل با حوله گرفته شود اظهاداشت: در افرادی که دستها را به خوبی خشک نمی کنند و می گذارند تا آب دست خودبه خود خشک شود ناخنها خشکتر شده و این عارضه بیشتر بروز می کند.

این متخصص پوست با تاکید بر اینکه خانمهای خانه دار باید هنگام استفاده از آب حتی الامکان از دستکش استفاده کنند گفت: استفاده از کرم های مرطوب کننده معمولی موجب ایجاد رطوبت در ناخنها و برطرف شدن ورقه ورقه شدن ناخن می شود.

مهرگان افزود: استفاده از کرمهای مرطوب کننده به خصوص هنگام شب که مدت زمان بیشتری کرم روی دست می ماند توصیه می شود درضمن علاوه بر پوست دستها حتما باید بر روی ناخنها نیز کرم مالیده شود.

وی خاطر نشان کرد:‌در مواردی کم کاری یا پرکاری تیروئید کمبود ویتامین و مصرف کم لبنیات از جمله عواملی است که موجب ورقه ورقه شدن ناخنها می شود.

مهرگان گفت: آرایشگران و افرادی که به تناسب کار خود با رنگ و مواد شیمیایی سر و کار دارند بیشتر از افراد عادی به این مشکل دچار می شوند.

*ناخن مصنوعی موجب ورقه ورقه شدن ناخن می شود

این متخصص پوست تصریح کرد:‌استفاده از ناخن مصنوعی موجب لایه لایه شدن و ورقه شدن ناخنها می شود.

دکتر مهرگان با اشاره به اینکه استفاه از لاک ناخن یا پاک کننده های ناخن تاثیری در تشدید این عارضه ندارد خاطرنشان كرد: لاک ناخن در صورتی که استاندارد بوده و دارای پروانه وزارت بهداشت باشد هیچ مشکلی برای ناخن ایجاد نمی کند بلکه استفاده از استون موجب خراب شدن ناخنها می شود./ص
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.