سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

123 قلم داروی مهم تولید داخل كشور داراي كيفيتي بهتر از برندهاي خارجي هستند

از مجموع 130 قلم داروی کلیدی دنیا که در داخل تولید می شوند تنها 7 قلم دارو بی کیفیت تر از برند خارجی است و 123 قلم یا بهتر یا همسطح آنان است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر احمد شیبانی رییس سازمان غذا و دارو در نشست مشترک اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی با وزیر و معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب، گفت: در یک بررسی همه جانبه که تحت نظر پزشکان حاذق و با سیستم های پیشرفته به تازگی انجام داده ایم مشخص شده که از 130 داروی مهم تولید داخل تنها 7 دارو از نوع برند خارجی آن بی کیفیت تر بودند.
از 140 داروی بیوتکنولوژیکی که در دنیا تولید می شود 25 قلم دارو بسیار پرمصرف، مهم و گرانقیمت هستند که 9 قلم آن در داخل تولید می شوند و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور 16 قلم دیگر نیز به تولید داخل می رسند.
وی افزود: در بحث داروهای گیاهی نیز در سطح خوبی قرار داریم و هم اکنون 500 قلم داروی گیاهی با منایع داخلی پروانه تولید گرفته اند و خوشبختانه بر اساس توصیه رییس جمهور در فهرست حمایت های بیمه ای نیز قرار گرفته اند.
وی با اعلام اینکه تحریم ها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده ایم، اظهار داشت: با اینکه در هیچ کجای دنیا و هیچ قانون بین المللی دارو و غذا مورد تحریم کشورها قرار نمی گیرند ولی قدرت های استکباری در مورد ایران این کار را انجام داده اند ولی خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده ایم این بحران ها را پشت سر می گذاریم، که یکی از این تمهیدات رونق دادن به تولیدات داخلی است./ع
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.